Небажані дзвінки з пропозиціями курсів, юридичних послуг чи повідомленнями про фейкові виграші є поширеною проблемою. Держава впроваджує механізми, що дозволяють громадянам захиститися від спаму та шахрайства.
Якщо ви отримуєте спам-дзвінки, ви можете повідомити про це свого оператора, щоб номер спамера було заблоковано.
Куди звертатися для блокування номера
Щоб заблокувати номер, з якого надходять спам-дзвінки, слід звернутися до однієї з наступних інстанцій:
- Мобільний оператор (через гарячу лінію або службу підтримки):
- Vodafone: 111 або 0 800 400 111 (в Україні); +38 050 400 111 (у роумінгу).
- Kyivstar: 466 або 0 800 300 466 (в Україні); 105466# (у роумінгу).
- lifecell: 5433 або 0 800 20 5433 (в Україні); +38 063 5433 111 (у роумінгу).
- Урядова гаряча лінія:
- За номером 1545.
- Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку (НКЕК):
- Через електронну форму для подання звернень на офіційному сайті установи.
Детальніше про нові правила та процедури блокування спам-викликів можна дізнатися з відповідних роз’яснень на сайті Міністерства цифрової інформації України.
Закликаємо громадян активно використовувати доступні інструменти для захисту від спаму та підвищення власної інформаційної безпеки.