Сьогодні в області відбувся IV Львівський експортний форум. Учасники, а це понад сотня експертів, підприємців, представників державних установ та ділових кіл, спілкувалися на тему експорту.
Зокрема, про експорт області присутнім розповів керівник департаменту економічної політики Львівської ОДА Степан Куйбіда.
Як він зазначив як і минулого року, так і цього, більшість експорту з області спрямована на ринки Європейського Союзу. А це понад 80% експорту. Разом з цим, як зазначив керівник департаменту, сьогодні виробникам потрібно рухатись у напрямку освоєння інших ринків, відтак актуальними є навчання та промоція експортерів.
Товарна структура експорту області теж зберігається, йдеться про ті товари, які Львівщина експортує найбільше. Попри те, виробникам потрібно шукати нові ніші, в яких вони б могли працювати.
Зупинився Степан Куйбіда і на роботі Служби експортера, яка діє при Львівській ОДА, Школі експортера та торговельних місіях. За його словами, саме торговельні місії є ефективним механізмом налагодження співпраці у напрямку розвитку експорту. Зокрема, цього року запланували торговельні місії у Туреччину та Македонію.
Долучилась до дискусії в межах IV Львівського експортного форуму і екс-Міністерка аграрної політики та продовольства України Ольга Трофімцева, яка відзначила унікальність Львівщини.
«Львівщина – унікальний регіон з точки зору географічного розташування. Тому для вас першим партнером з точки зору експорту є країни Європейського Союзу. Це величезна перевага якщо говорити про свіжу продукцію. Друга унікальність Львівської області в тому, що у вас, якщо глянути на структуру сільськогосподарського виробництва, немає переважної частки великих агрохолдингів. У вас є багато маленьких та середніх фермерських господарств, досить непогано структуроване виробництво і відповідно є величезна можливість для цих господарств виробляти унікальну нішеву продукцію, яка може підпадати під категорію хелсі фуд», – зазначила вона.
В межах форуму звернули увагу, що виробникам та підприємствам, які хочуть експортувати, потрібно приділяти значну увагу питанням пов’язаним з відповідністю міжнародним стандартам. Також важливим є індивідуальний підхід до ринків різних країн.
Аналіз ринку, наскільки продукт може бути цікавий, наскільки є конкурентним по ціні, прорахування собівартості, пошук надійних партнерів – питання в яких потрібно працювати виробникам, які хочуть виходити на зовнішні ринки.
Зазначимо, що в межах IV Львівського експортного форуму відбулись 3 панельні дискусії. Говорили про стратегії, досвід, можливості експорту України, зокрема експорту Львівщини та як нарощувати експорт з токи зору політики, практик, інструментів.
Організатори: Львівська торгово-промислова палата у співпраці з Львівською обласною державною адміністрацією та Жіночою діловою палатою України.