Міністерство культури та інформаційної політики України спільно із Goethe-Institut в Україні оголошує відкритий конкурс для відбору учасників навчальних програм з підготовки культурних менеджерів та практиків для територіальних громад України.
Академія культурного лідера фінансується спільно Програмою «House of Europe» і Міністерством культури та інформаційної політики України.
Передумови програми
Українці поступово переходять від визначення своєї позиції в становленні демократичного суспільства в Україні виключно під час виборів до більш ширшого розуміння своєї ролі як активних і креативних учасників бажаних змін в суспільстві. Розширення суб’єктності громадянина у сталий для індивіда, громади та держави способи потребує закріплення нових практик культури співтворення на рівні територіальних громад та окремих спільнот. Така активна культура також покликана сприяти підприємливому лідерству, формуючи екосистему мобільності талантів. Мобільність талантів є важелем зростання для бізнесу в креативній економіці і ядром для економіки знань до якої переходить Україна і світ.
Метою програми «Академія культурного лідера» є підготовка лідерів культури, націлених на демократизацію та активізацію залученості різних груп громадян у публічне та культурне життя локальної спільноти через нові культурні можливості та учасницькі урбаністичні інтервенції. Демократизація участі громадян в розвитку та зростання мобільності талантів постає як складна задача по посиленню життєзарадності України, яку потенційно здатна вирішити мережа сталих локальних культурних центрів в громадах. Створення фінансово автономних локальних культурних центрів з ключовими компетентностями аналізу та креативу дозволить територіальним громадам та спільнотам давати раду актуальним викликам, продуктивніше використовувати можливості на місцевому та національному рівнях. Очікуваними результатами по завершенню участі в Академії культурного лідера є оновлений спосіб мислення учасників, набуті та задіяні нові навички та спроможність організувати роботу локальних культурних центрів та спільнот як провайдерів сталості та посилення згуртованості для громад.
Програма Академії націлена на підготовку учасників до дослідження та реалізації проєктів. Вона складається з теоретичної та практичної частин, що передбачає активне залучення учасників. Кінцева мета програми – створити мережу лідерів, які сукупно володіють комплексними наборами навичок та знань для втілення трансформаційних проєктів в локальних громадах.
Теми навчальних модулів:
Модуль 1: «Команда і лідерство» (орієнтовно кінець листопада-початок грудня 2021 року);
Модуль 2: «Аналіз та підходи до роботи зі спільнотами» (орієнтовно лютий 2022 року);
Модуль 3: «Пропозиція проєкту» (орієнтовно квітень 2022 року);
Модуль 4: «Розширення ресурсної бази» (орієнтовно червень 2022 року);
Модуль 5: «Реалізація пілотного проєкту та менторство» (орієнтовно серпень – вересень 2022 року);
Учасники Академії оберуть один з 4х напрямів спеціалізації для обов’язкової-факультативної міжмодульної роботи:
– лідерство і залучення (формування стійких команд);
– проектування публічного простору громади (організаційна модель центрів культурних послуг);
– спільнокошт та фінанасове моделювання (ресурсність та самозарадність);
– екосистема розвитку громади (крос-секторальне мережування).
Формат реалізації програми
Тривалість програми: листопад 2021 року – жовтень 2022 року.
Кожен учасник має взяти участь у всіх п’яти онлайн-модулях, трьох конференціях (стартовій, проміжній та заключній), частині міжмодульних активностей та зустрічей.
Кожен учасник матиме змогу на конкурсній основі взяти участь у факультативних міжмодульних активностях.
Проведення навчальних модулів заплановано у онлайн-форматі. Рішення щодо проведення інших заходів в онлайн або офлайн-форматі буде прийматися організаторами відповідно до карантинних обмежень.
Учасники Академії повинні будуть підписати відповідний договір, яким визначатимуться зобов’язання сторін.
Присутністю на онлайн-модулях та онлайн-заходах вважається присутність із включеною веб-камерою протягом щонайменше 90% часу. У разі неможливості забезпечити власну присутність протягом 90% часу, учасники автоматично відраховуються із Академії культурного лідера.
Результатами навчання стануть:
– навички лідерства, командотворення (рольового розподілу), роботи з цільовою аудиторією, аналізу та мінімізації ризиків, бюджетування проектів (у т.ч. особливості роботи з бюджетними коштами), кооперації в громаді зі спільнотами, фандрейзингу, комунікації, цифрової взаємодії, оцінки впливу та менторства для реалізації стратегічної ідеї з метою культурної трансформації своєї громади;
– знання формування/творення екосистем (місцевих спільнот), застосування інструментів партисипативного залучення громади (Community Canvas), Спільнокошту та менторства;
– запущений/реалізований проєкт в сфері культури, охорони культурної спадщини, мистецтва чи мистецької освіти.
У разі проходження усіх етапів навчання кожен учасник отримає сертифікат про завершення навчання за програмою «Академія культурного лідерства» від Міністерства культури та інформаційної політики України і House of Europe.
Профіль учасника Академії:
– Мрієте змінити власне місто/територіальну громаду та маєте стратегічну ідею як це зробити;
– Маєте досвід в сфері від 3 років та підтверджену участь у реалізації (як лідер чи партнер) щонайменше 5 культурних, екологічних, освітніх, соціальних заходів.
– Подаєтеся як команда у складі 3х осіб або індивідуально.
З огляду на санітарно-епідеміологічну ситуацію, перевага надаватиметься особам із «зеленим» сертифікатом про наявність щеплення проти COVID-19.
При відборі учасників перевага надаватиметься кандидатам / командам, які представляють сільські, селищні громади або міські громади з чисельністю жителів до 50 тис. осіб.
Подача заявок на участь у Академії
Відбірковий етап здійснюється виключно в електронній формі.
Кандидати на участь в Академії мають надіслати електронною поштою на адресу: CultureAcademy3.0@gmail.com не пізніше 17:00 за київським часом 8 листопада 2021 року конкурсну заявку, що включає:
1. резюме українською мовою (в довільній формі, до 2х сторінок);
2. мотиваційний лист українською мовою (в довільній формі, до 2х сторінок), що міститиме:
стратегічне бачення розвитку культури в своїй громаді;
гіперпосилання на інформацію про організовані Вами або Вашою командою культурні, екологічні, освітні, соціальні заходи; стислі коментарі щодо Вашої ролі у цих заходах (не менше 3 заходів);
контакти 1-2 осіб (ПІБ, посада та місце роботи, е-мейл та мобільний номер телефону), котрі можуть підтвердити Ваш досвід проектної роботи протягом останніх 3х років;
на виконання якої проблеми розвитку культури / реалізацію якого проекту будуть спрямовані отримані вами знання і навички під час участі в Академії;
3. інформація про наявність / відсутність сертифіката вакцинації від COVID-19 та, у разі наявності сертифіката, інформація про нього (номер сертифіката, ким і коли виданий, термін придатності (дійсності) сертифіката);
4. рекомендаційний лист від партнера чи роботодавця із підтвердженням його зацікавленості у Вашому навчанні.
5. інформаційна довідка про територіальну громаду, яку Ви представляєте: назва громади, назва області, кількість населених пунктів в громаді, загальна чисельність жителів громади, чи є адміністративний центр вашої територіальної громади ще й центром області та / або району, на розвиток якого / яких населених пунктів громади буде спрямована реалізації вашого проекту, який ви підготуєте в ході навчання в Академії.
6. згода на обробку та збереження персональних даних адміністраторами конкурсу.
Якщо заявка подається від команди, вона повинна містити вищезгадану інформацію для кожного члена команди. Для командних заявок просимо зазначати перелік членів команди у тексті е-мейлу.
Адміністративні аспекти
10.1 Конфлікти інтересів
У супровідному листі заявники повинні підтвердити, що не існує перешкод для відвідання модулів Академії та виконання міжмодульних завдань. Заявники також повинні попередити про будь-які потенційні конфлікти інтересів, які можуть виникнути під час виконання завдання. У разі виникнення будь-якого конфлікту або інтересів, про яке було відомо, але не було заявлено під час подання заявки, договір про участь в Академії може бути припинений.
Фінансові умови
Участь у Академії є безкоштовною (витрати за навчання, проживання та харчування несуть організатори проекту).
Увага! Оплата транспортних витрат – за рахунок учасників або відряджуючої організації.
Для отримання додаткової інформації можна звертись на електрону адресу: CultureAcademy3.0@gmail.com