Новий Закон України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів» захищає інтереси страхувальників та потерпілих осіб, що дає змогу підвищити довіру до обов’язкового автострахування, а також сприяє розвитку ринку ОСЦПВВНТЗ.

7 змін, про які варто знати водіям

1. Потерпілі у ДТП отримуватимуть належний захист. Посилюється рівень захисту потерпілих у ДТП шляхом поступового підвищення максимальних розмірів страхової суми до розмірів, що відповідають європейським стандартам.

2. Буде скасовано державне регулювання цін на поліси автоцивілки та запроваджено визначення індивідуальної ціни для кожного страхувальника. Водночас враховуватиметься персональна історія в попередніх періодах страхування, відсутність ДТП або наявності збитків у минулому.

3. Модель прямого врегулювання збитків стане обов’язковою. Потерпілий отримає право звертатися за врегулюванням страхової події до “свого” страховика, з яким у нього укладений договір, а не звертатися до страхової компанії винуватця ДТП.

4. Розрахунок страхової виплати буде відбуватися без урахування зносу автомобіля (для розрахунку вартості ремонту авто беруться нові запчастини, дозволені заводом-виробником). Новація стосується автомобілів з терміном експлуатації до 5 років. Для авто віком від 6 років і більше до розрахунку вартості ремонту враховуються запчастини-аналоги.

Страховик зобов’язаний буде надати три варіанти СТО в межах

150 км від місця проживання потерпілого. У разі відмови потерпілої особи від здійснення оплати на СТО, виплата здійснюватиметься на поточний/платіжний рахунок.

5. Скасування франшизи. Нове законодавство забороняє застосовувати франшизу у договорах ОСЦПВВНТЗ. Позбавлення полісів від франшизи – частки коштів, яку споживач мав сплачувати самостійно, зробить систему страхування більш зрозумілою та доступною для клієнтів.

6. Залишаються чинними знижки на поліс «автоцивілки» для окремих категорій пільговиків у розмірі 50%. Зокрема для учасників бойових дій, постраждалих учасників Революції Гідності, людей, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесеною до I або II категорії, пенсіонерів та людей з інвалідністю І групи. Звертаємо увагу, що зменшення вартості страхового поліса для таких категорій громадян застосовуються виключно щодо забезпечення авто, які не використовуються з метою надання платних послуг перевезення пасажирів або вантажу та мають обсяг двигуна до 2500 см3 або потужністю до 100 кіловат (для електромобілів).

7. Ліміт страхового відшкодування за Європротоколом буде скасовано. При цьому, такий ліміт може буде встановлений Національним банком України в майбутньому.

Більше про страхування, дізнавайся на сайті з фінансової грамотності «Гаразд» за посиланням: https://harazd.bank.gov.ua/article/strahuvanna