Шахраї не тільки продають неіснуючі товари в соцмережах, а й повертають деяким покупцям за недоставлений товар кошти, щоправда не з власної кишені. Кошти повертає не магазин, а чергова жертва шахраїв, яка думає, що платить за товар.
Приклад такої ситуації.
Покупець замовляє в шахрайському магазині одяг, сплачує за нього кошти та, звісно, не отримує товар. Якщо покупець, якого ошукали, тривалий час не полишає шахраїв у спокої, постійно пише та вимагає свій товар, шахраї можуть погодитися на повернення коштів. Для цього аферисти дають реквізити картки, на яку необхідно повернути кошти іншим потенційним покупцям. Покупець, якого першим ошукали, думає, що кошти повернув справжній магазин, хоча насправді кошти перераховують нові їх жертви. Таке повернення коштів може відбуватися частинами від різних власників карток.
Люди, які перераховують кошти, потім вважають, що шахраєм є отримувач коштів та можуть звинувачувати його в шахрайстві й скаржитися на картку до банку чи відповідних державних органів, внаслідок цього картку можуть заблокувати.
Як не потрапити на гачок аферистів?
Купуйте лише в перевірених онлайн-магазинах.
Обирайте післяплату.
Якщо купуєте на не призначений для онлайн-покупок платформах, наприклад, в інстаграмі, перевіряйте сторінку онлайн-магазину.
Як безпечно купувати онлайн, читайте на сайті НБУ
#ШахрайГудбай: https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/#section-
21. Також там можна знайти інформацію, як відрізнити шахрайську сторінку інтернет-магазину в інстаграмі від справжньої.
Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції:
або повідомте про ваш випадок за номером телефону: 0 800 505 170.