У межах проекту «Популяризація туристичних об’єктів Першої угорсько-галицької залізниці» за програмою транскордонного співробітництва «Польща-Білорусь-Україна» організували онлайн-тренінг.
До участі запросили працівників місцевих органів влади, які займаються збереженням пам’яток культурної та історичної спадщини, що розташовані поблизу Першої угорсько-галицької залізниці на території України та Польщі. У тренінгу взяли участь і представники управління туризму та курортів облдержадміністрації.
«Розвиток регіонального історичного транспортного залізничного туризму на основі маршрутів галицько-угорської залізниці, є надзвичайно перспективною темою, оскільки може мати важливе значення для стабільного розвитку регіонів», – зауважує керівниця управління туризму та курортів облдержадміністрації Наталя Табака.
Власним досвідом експлуатації історичних залізниць Великобританії, як туристичних об’єктів, поділились англійські партнери проєкту. Вони продемонстрували як відновлена історична вузькоколійка привела в їхній район туристів та створила робочі місця.
За словами голови правління ГО «Лінія102.Юа» Олега Возняка, всі ці речі можливо зробити і у нас. Він переконаний, що за маршрутом Першої угорсько-галицької залізниці зможе їздити потяг на регулярній основі.
Останніми роками значно зросла громадська активність по обидва боки кордону, спрямована на популяризацію даної залізниці та об’єктів, які до неї прилягають. Зокрема, проходили такі акції як «Сокиризада 2016», «Миколай без кордонів», «Зніч (свічка пам’яті)», «З Перемишля до джерел Сяну», взаємні візити молоді.
Ці акції показали значний інтерес громадськості до малих мостів, пасажирських будівель, які збереглися з часів будівництва залізниці, а також до об’єктів, які знаходяться у безпосередній близькості до них. Зокрема, палаци Козловських у Нижанковичах та Любомирських у Перемишлі, ратуші у Новому Місті, Добромилі, дерев’яні церкви та костели у населених пунктах, що прилягають до залізниці тощо – всього 32 об’єкти, які рівномірно розподілені по обидва боки кордону.
Довідково. Перша угорсько-галицька залізниця з’єднувала Будапешт з Перемишлем і Львовом та відігравала важливу стратегічну роль за часів Першої світової війни. Нині вона розташована на території чотирьох країн – Угорщини, Словаччини, Польщі та України. Українська частина угорсько-галицької залізниці складає понад 30 км за напрямом Нижанковичі – Хирів – Смільниця.