Чи може пацієнт отримати відшкодування коштів, витрачених під час лікування у стаціонарі в закладах, які уклали договір із НСЗУ Національна служба здоров’я України?
Так.
Якщо лікування покривається Програмою медичних гарантій і пацієнт перебував у стаціонарі лікарні, яка має договір із НСЗУ за відповідним пакетом. У таких закладах лікування за пацієнта оплачує НСЗУ. Якщо з пацієнта взяли кошти за послуги, які вже сплатила НСЗУ, він може повернути ці гроші.
За кожним пакетом Програми медичних гарантій передбачений перелік послуг, які надавач зобов’язаний надати пацієнтам безоплатно. Це можуть бути як пакети стаціонарної допомоги, так і інші, наприклад, лікування онкології, допомога при інсульті чи інфаркті тощо.
Заклад зобов’язаний забезпечити пацієнта ліками з Національного переліку основних лікарських засобів, а також тими, які постачаються централізовано через закупівлі Медичні закупівлі України. Переглянути ліки з Нацпереліку можна за посиланням: https://cutt.ly/7wXyKzlK.
Якщо під час стаціонарного лікування доводиться за власний кошт купувати ліки, зверніться за роз’ясненням до керівника медичного закладу. Якщо питання не вдається вирішити, залиште скаргу, зателефонувавши до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77 або надішліть лист на електронну пошту: info@nszu.gov.ua. Також скаргу можна надіслати листом на пошту за адресою: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073.
Детальніше про подання скарги: https://cutt.ly/zwkEAEpk.
Додайте до листів якомога більше підтверджень неправомірного вимагання коштів за лікування або ліки. Це можуть бути чеки, аудіо- чи відеозаписи. Вкажіть назву закладу та імена медпрацівників, які вимагали кошти.
НСЗУ звернеться до закладу з вимогою повернути кошти. Якщо головний лікар не поновлює права пацієнта або не повертає кошти, НСЗУ направляє листи до правоохоронних органів. Але закликаємо вас надавати достовірну інформацію!