k2FtbBdWr1

Департамент освіти вивчає позитивні навчальні практики приватних закладів

Представники департаменту освіти днями відвідали одну із приватних шкіл, аби ознайомитись зі способом організації освітнього процесу та умовами навчання.
Бонусна система заохочень, обов’язкова шкільна форма, нетерпимість до булінгу та заборона на користування гаджетами – такі елементи навчально-виховного процесу поміж іншими застосовується у ліцеї «Дивосвіт», що у Львові, на вулиці Щирецькій.

Ліцей функціонує уже 10 років. Зараз у школі навчається понад 200 дітей, кожен клас розділено на три паралелі, а початкова школа із садком працюють в окремому корпусі.

«У координуванні роботи закладів освіти, ми чомусь упускаємо приватні заклади, і це неправильно. Адже освіта змінюється, і приватні школи, які отримали ліцензію на здійснення діяльності, вносять свою лепту у виховання наших дітей. Ми насправді не маємо цілісного уявлення про мережу приватних шкіл області, тому саме час ознайомитись із практиками приватних закладів, які по змісту освіти інколи випереджають державні. Їхні новаторські, а подекуди суворі підходи до навчання, можна перенести на державні заклади. Ми свідомі того, що в матеріальному забезпеченні між ними є суттєва різниця, але часто можна щось змінити в освітньому процесі навіть без великих коштів», – розповів директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска.
Для прикладу, ліцеї запровадили систему заохочень: у коридорі школи оформили бонусну крамничку, яка відкривається перед канікулами. Діти збирають бонуси впродовж чверті, і можуть їх обміняти на подарунки із крамнички.
«Бонуси можна отримати за хорошу поведінку, понаднормове виконання завдань з різних предметів, за допомогу один одному, за перемогу в позашкільних конкурсах. Це мотивує дітей до роботи над собою. Часто діти обирають подарунки із крамнички навіть не для себе: для сестер, для батьків чи дідусів. Адже важка праця під час накопичення бонусів змушує їх по-іншому ставитись до речей. Також ми втілили ідею щодо запровадження учнівських прав та обов’язків. На першому уроці діти із вчителем самі складають правила поведінки у школі. Такі правила діти визнають, адже самі їх формували», – зазначила директор школи Галина Яворовська.
Окрім учнівських правил є договір, який підписують батьки. Поза фінансовими зобов’язаннями, в угоді прописують правила, з якими батьки та діти ознайомлені: за булінг відраховують без попередження, гаджети в школі не толерують, після іди діти самі за собою прибирають тощо. Подібні договори можуть укладати зі своїми вихованцями та державні школи.
У школі функціонують кілька позашкільних гуртків, серед яких, хореографія, футбол, вокал, робототехніка та інші.
Позитивні навчально-виховні практики приватних закладів планують розглянути в межах освітніх академій для керівників закладів уже найближчим часом.