Для організацій та здійснення експертизи цінності документів створених у діяльності юридичних осіб на підставі постанови Кабінету Міністрів України « Про проведення експертизи цінності документів» від 08.08.2007 № 1004 (із змінами) створюються постійно діючі експертні комісії (ЕК).
Положення про ЕК розробляються та затверджуються на підставі постанови Кабінету Міністрів
України від 08.08.2007 № 1004 (із змінами) та з урахуванням відповідного типового положення.
Типове положення про експертну комісію державного органу, органу місцевого самоврядування,
державного і комунального підприємства, установи та організації, затверджене наказом Міністерства юстиції України 19.06.2013 №1227/5, зареєстроване у Міністерстві юстиції України 25.06.2013 за № 1062/23594 (із змінами) Експертна комісія установи, у діяльності якої утворюються документи НАФ, приймає рішення про схвалення і подання до ЕК архівного управління (відділу )РДА проектів таких документів:
описів справ постійного зберігання,
описів справ з кадрових питань (особового складу),
номенклатур справ,
інструкцій з діловодства,
положень про служби діловодства, архівні підрозділи та ЕК,
актів про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ,
актів про невиправні пошкодження справ (документів) НАФ.
Експертна комісія одночасно розглядає описи справ та акти про вилучення для знищення документів, не внесених до Національного архівного фонду.