Депутатська комісія Львівської обласної ради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку не підтримала проєкт бюджетного регламенту Львівської обласної ради. Зокрема, документ передбачає комунікацію та співпрацю Львівської облради та Львівської ОДА щодо використання коштів обласного бюджету.
Проте, як розповів профільний заступник голови Львівської облдержадміністрації Іван Собко, частина депутатського корпусу в межах депутатських комісій, які розглядали проєкт бюджетного регламенту, також не підтримали його.
«На засіданнях різних депутатських комісій ми обговорили, що проєкт бюджетного регламенту повинен мати якісніше наповнення і не дублювати Бюджетний кодекс. Львівська обласна рада представляє інтереси громад, але не є законотворцем, тому не може перебирати на себе функції формування та виконання обласного бюджету. Зокрема, подання обласною адміністрацією розпису обласного бюджету облраді чи погодження обласною радою фінансування певних видатків, не відповідає функціям представницького органу влади, яким є обласна рада.
Суть цього документу не зрозуміла більшості депутатів – враховуючи негативні рішення депутатських комісій, тому вважаємо, що доцільним буде відправити проєкт на доопрацювання, щоб в подальшому кожен депутат розумів, за що він голосує чи не голосує», – зазначив Іван Собко.
Також, як пояснив директор департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків, згідно з відповідним наказом Міністерства фінансів «Про методичні рекомендації щодо затвердження бюджетного регламенту» від 2019 року, бюджетний регламент рекомендують затверджувати місцевим державним адміністраціям та виконавчим органам місцевої ради, а не обласним радам. Окрім того, Львівською облдержадміністрацією затверджено бюджетний календар, на підставі якого здійснюється співпраця між ЛОР і ЛОДА, в разі необхідності в цей документ можна внести зміни.
«Для виконання облдержадміністрацією обов’язків щодо виконання бюджету та підготовки звітів достатньо положень, викладених у Бюджетному кодексі, законі «Про Державний бюджет», наказах Міністерства фінансів.
Окрім того, діючий регламент роботи Львівської облради містить ключові базові положення, які в певній мірі справді необхідно регулювати в частині співпраці з обласною адміністрацією. Проте для цього достатньо внесення змін у сам регламент роботи, але ніяк не потребує прийняття окремого документу», – зазначив Олег Демків.