Після реорганізації методичних кабінетів, відповідальність за створення центрів професійного розвитку педагогічних працівників перейшла на органи місцевого самоврядування. Відтак, згідно із законом «Про повну загальну середню освіту» подбати про створення таких центрів мали територіальні громади. Однак не кожна «молода» громада може собі дозволити закласти у бюджет фінансування центрів професійного розвитку.
Зараз на Львівщині працює менш як п’ятнадцять таких центрів, а отже педагоги більшості громад мають менше можливостей для професійного зростання.
Проаналізувавши реальний стан речей, у департаменті освіти ухвалили рішення створити тренінгові центри як альтернативу центрам професійного розвитку.
⠀
«У Програмі розвитку освіти Львівщини закладено кошти на проєкт «Освітній Еверест», який успішно стартував минулого року. Торік вдалось створити сім таких центрів. Вони працюватимуть на базі наших опорних шкіл. Громадам варто відповідально ставитись до професійного зростання вчителів, адже це напряму пов’язано із якістю освіти», – розповів директор департаменту освіти і науки Олег Паска.
⠀
До проєкту залучено 7 опорних шкіл із Козівської (Козівська), Жовтанецької (Жовтанецька), Перемишлянської (Перемишлянська №1), Боринської (Нижньояблунська), Старосамбірської (Старосамбірська №1), Золочівської (Золочівська №1), Добросинсько-Магерівської (Магерівська) територіальних громад.
⠀
Навчання в межах проєкту пройшли семеро представників від кожної школи, серед яких директори, їх заступники та вчителі різних предметів. Тепер вони навчають інноваційних методів роботи своїх колег.
⠀
«У кожній школі є вчителі, які прагнуть розвиватись та застосовувати на уроках нові вміння. Після усіх модулів, які ми пройшли, зараз передаємо знання іншим вчителям, яких у нашій школі понад сім десятків. Свій проєкт навчання ми розбили по кафедрах, проводимо їх малими групами, так, щоб охопити всі ланки та зробити його ефективним. Плануємо також залучати до такого навчання педагогів інших шкіл, які уже також зацікавились такою можливістю та виявляють бажання приєднатись до тренінгів», – поділилась враженнями заступник директора з виховної роботи Старосамбірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 імені Героя України Богдана Сольчаника Любов Олійник.
⠀
На думку директорки «Магерівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів» Ірини Ролько створення тренінгових центрів на базі шкіл оптимізує та пришвидшує процес навчання педагогів, а це своє чергою допомагає оперативно поширювати новий досвід серед колективу.
⠀
«Коли такий осередок є в громаді, навчання відбувається легше і швидше, ми можемо мати доступ до інформації та різних тренінгів, не виїжджаючи із громади. Організаційно це простіше і динамічніше. Після участі у проєкті «Освітній Еверест», ми створили свій підпроєкт, в межах якого навчаємо наших педагогів. Цей перший рік «Освітнього Евересту» був не просто майданчиком вражень, він став справді потрібний, адже дозволив почати роботу над своєрідною накопичувальною базою і застосуванням її на практиці», – поділилась враженнями Ірина Ролько.
⠀
На проєкт у 2021 році скерували з обласного бюджету 100 тисяч гривень. Цього року для реалізації «Освітнього Евересту» заклали удвічі більше коштів, адже до проєкту долучаться нові заклади освіти.
⠀
«Такі проєкти, які стосуються розвитку професійності вчителів, мають позитивний результат і потребують продовження. Тому у 2022 році ця робота триватиме. Маємо у планах створити впродовж цього року ще сім таких тренінгових центрів перш за все у тих громадах, де нема центрів професійного розвитку. Окрім того, буде супровід і тих, хто брав участь в проєкті у 2021-му. Нові учасники навчатимуться нового, а попередні удосконалюватимуть усе те, що здобули торік», – розповіла керівник проєкту Ірина Сислюк.
⠀
З кожним роком подібних тренінгових центрів ставатиме більше. До 2025 року в області має з’явитись 35 таких центрів. Це дозволить охопити навчанням педагогів більшості територіальних громад.