k2FtbBdWr1

Особливості реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та нотаріату в умовах воєнного стану

З метою удосконалення механізмів правового регулювання діяльності та контролю у сферах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та нотаріату в умовах воєнного стану Кабінет Міністрів України прийняв Постанову «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сферах нотаріату та державної реєстрації». Зміни, передбачені Постановою, стосуються організаційних питань контролю за дiяльнiстю державних реєстраторів.

Зокрема, з метою відновлення роботи суб’єктів державної реєстрації на звільнених від російської окупації територіях та забезпечення їх відповідним персоналом передбачається:

1. виключення спеціальної перевірки як форми контролю у сфері державної реєстрації;

2. скасування вимоги про обов’язкове перебування особи на посаді державного реєстратора чи іншій посаді, що передбачає виконання функцій державного реєстратора станом на 23 лютого 2022 року.

Натомість надання або поновлення доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно/Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань пропонується здійснювати після перевірки Міністерством юстиції України відповідності такого державного реєстратора вимогам, установленим законодавством, зокрема в частині відсутності фактів притягнення його до відповідальності за порушення у сфері державної реєстрації.

Крім того, Постановою передбачено перегляд повноважень посадових осіб органів юстиції в частині державної реєстрації органів державної влади, органів місцевого самоврядування, казенних підприємств, державних підприємств, комунальних підприємств, комунальних організацій (установ, закладів), державних організацій (установ, закладів) та державної реєстрації на підставі судових рішень про заборону вчинення реєстраційних дій.