Львівщина стала одною із областей, де реалізували європейський проект SELFIE (Self-reflection on Effective Learning by Fostering the Use of Innovative Educational Technologies). Це платформа, що дозволяє здійснювати самоаналіз закладу освіти до цифрових трансформацій. Тобто оцінити наскільки освітній заклад готовий до перетворень.
Інструмент створений Європейським фондом освіти та Європейським центром професійної підготовки. Львівщина разом із Запорізькою областю обрана як пілот. У Львівській області координацію та супровід проекту здійснює Центр інноваційних освітніх технологій Навчально-наукового інституту права, психології та інноваційної освіти «Львівської політехніки».
Пілотування проекту, яке відбулось у травні-червні 2021 року, продемонструвало позитивну динаміку зрушень у цифровізації освіти.
«Узагальнений аналіз результатів оцінювання цього інструменту показав, що його оцінили на 4,7 бала. Пілотування показало, що у нас є проблеми з професійним розвитком, однак є динаміка змін у цьому напрямі. Також є проблема з оцінюванням та взаємодією в середовищі. Відтак, бачимо, що в одному напрямі є розвиток, а в інших – пасивна позиція. Завдяки цьому інструменту кожна школа може напряму без впливів ззовні отримати розгорнутий об’єктивний аналіз стану речей у своєму закладі, з якого може зробити певні висновки для покращення ситуації», – розповіла обласний координатор проекту Маргарита Носкова.
В області до проекту залучили понад 6700 респондентів із числа учнів, вчителів та керівників пілотних закладів освіти. Більшість шкіл мають намір і в подальшому використовувати цей інструмент для розуміння динаміки змін в тій чи іншій сфері.
Успішне пілотування проекту в Україні відзначили в межах семінару міжнародні партнери.
«Пандемія продемонструвала нам потребу у пришвидшенні цифрового переходу, особливо в освіті. Тому ми багато зусиль зосереджуємо на цифровій трансформації. Україну варто привітати із успішними кроками на цьому шляху. Модернізація освіти і професійної підготовки у нас в пріоритеті. Важливу роль приділяємо системі підвищення кваліфікації. Невдовзі плануємо нову програму підтримки цифрового перетворення системи освіти і науки. В його рамках будемо забезпечувати підтримку України в цифровізації», – наголосив відповідальний за політику з підтримки України Генерального директорату Європейської комісії з питань сусідства і розширення Фернандо Фонсека.
В межах семінару обговорили шляхи використання SELFIE із міжнародними партнерами, представникам регіональних органів влади та керівниками шкіл, в яких пілотували проект.
«Приємно бачити, що директори усвідомлюють наскільки це стратегічний інструмент. Навіть не віриться, що нам вдалось здійснити такий масштабний пілот. Ми зробили неймовірно складне завдання, дякую нашим партнерам і кожному, хто долучився до проекту», – акцентувала національна експертка проекту SELFIE в Україні Тетяна Нанаєва.
Анкета опитувань проекту SELFIE була створена фахівцями європейської комісії з розвитку освіти. Вона уже три роки працює в країнах Євросоюзу. Зараз проект масштабується на всю Україну, тож всі охочі заклади загальної середньої, професійно-технічної та фахової передвищої освіти можуть використовувати цей інструмент.