Проблемні питання, які найчастіше виникають при підготовці документів для реєстрації статутів релігійних громад, обговорили сьогодні на нараді за участі керівників релігійних об`єднань Львівщини та представників відділу релігій та національностей департаменту з питань культури, національностей та релігій Львівської ОДА.
Представникам об`єднань представили презентацію з покроковою інструкцією подання та підготоки документів на реєстрацію статутів та статутів у новій редакції.
Як зазначив заступник голови Львівської ОДА Іван Собко, керівництво адміністрації та профільний департамент зацікавлені у конструктивній співпраці з кожним керівником, і подальші подібні зустрічі покликані вирішувати поточні проблемні питання у підготовці документів для реєстрації релігійних громад та надання відповідних консультацій спеціалістами департаменту.
«Станом на сьогодні ми налагодили добру і чітку співпрацю. Реєстрацію документів департамент проводить максимально швидко, упродовж кількох днів, не зважаючи на те, що законодавством передбачено для цього місячний, а подекуди і тримісячний термін. Звернутися до департаменту за консультацією, допомогою з приводу підготовки/отримання документів можна кожного робочого дня. Просимо усі пропозиції та зауваження готувати письмово чи інформувати про це працівників департаменту, якщо є така необхідність.
Реєстрації статутів релігійних організацій не є обов`язковою, проте є вкрай важливою, адже після реєстрації громада набуває всіх прав юридичної особи – може брати участь у грантах, програмах, спрямованих на дофінансування та розвиток релігійної організації», – підкреслив Іван Собко.
Представникам релігійних об`єднань наголосили на наступних пунктах, зокрема, первинної реєстрації статутів релігійних громад:
– юридичну адресу громади слід прописувати згідно з новим адміністративно-територіальним поділом області, який тепер включає сім районів та об’єднані територіальні громади;
– у протоколі загальних зборів обов’язково необхідно прописати такі пункти, як обрання голови і секретаря зборів, про найменування організації, про прийняття статуту, обрання місцезнаходження, обрання керівника. Ці дані державний реєстратор вносить в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Окрім того, релігійним громадам, які були зареєстровані до 2013 року, але не внесені в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, не потрібно реєструвати новий статут. У департаменті вони заповнюють відповідну заяву, подають копію діючого статуту та довідку з управління статистики про присвоєння коду ЄДРПОУ. Ці документи має подавати керівник організації, який також повинен мати з собою паспорт та ідентифікаційний код платника податків.
Подавати документи на реєстрацію можна не лише безпосередньо у департаменті, а й через ЦНАПи.
Водночас у департаменті наголошують, що зміни до діючих статутів департамент не проводить. Внесення будь яких змін проводиться через реєстрацію нової редакції статуту релігійної організації.
«Нагадаємо, що державними реєстраторами статутів релігійних громад є відповідні працівники відділу релігій та національностей департаменту з питань культури, національностей та релігій. До них можна звертатися за консультацією з приводу підготовки документів до реєстрації. Ми намагаємося максимально полегшити бюрократичні моменти та спростити порядок подання та отримання документів заявниками. Але якщо є певні вимога в законодавстві, які необхідно виконувати, ми мусимо їх дотримуватися», – зазначила заступниця директорки департаменту Тетяна Плугатор.
Зазначимо, що станом на 01.01.2022 у Львівський області діють 3296 релігійних громад.