До 8 липня триватиме школа-табір, яку організувала для школярів області Львівська обласна мала академія наук. У реколекційно-відпочинковому Центрі “Світлиця” відпочивають, а водночас і навчаються учасники ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу науково-дослідницьких робіт, переможці ІІ етапу конкурсу та переможці обласних турнірів.
«Подібні табори – це те, що точно треба розвивати. Це шанс для творчих і працьовитих дітей знайти себе в житті. З таких дітей починається держава. Наша відповідальність дати їм можливість свої таланти розвинути і реалізувати», – наголосив під час візиту у табір директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска.
Майже п’ять десятків дітей сформували у три групи, що працюють за напрямами: природничим, гуманітарним та технічним. Впродовж дня тривають лекції та практичні заняття, а ввечері передбачена відпочинкова програма.
«На цьому таборі є багато подій, надзвичайно цікаві лекції, експерименти на сучасному обладнанні, обмін думками із ровесниками. По вечорах граємо під гітару, співаємо, розвантажуємось. Відверто кажучи, я думав що на мене тут чекає тільки навчання, передозування науки. Але насправді це чудове місце, де можна відпочивати з однолітками-однодумцями, що тебе розуміють з півслова. Впевнений, що я знайду тут додаткові можливості для реалізації своїх планів, якісь цікаві теми для майбутніх робіт. Викладачі тут неймовірні. Вони настільки відкриті до нас, готові «бавитись» з нами, пояснювати, тлумачити, я бачу їхнє бажання передати все те, що вони вміють та знають. Вони дивовижно справжні і відкриті», – розповів про свої враження від табору десятикласник Новояворівської ЗОШ I-III ступенів №2 Назарій Паньків.
Заняття з учнями проводять викладачі ЛНУ імені Івана Франка, НУ «Львівська політехніка» та НЦ «Мала академія наук України».
«Діти прагнуть отримати досвід. Нема таких, що хочуть «схалявити» чи десь відсидітись. Це діти, які реально прагнуть знань і жадно їх хапають з усіх можливих джерел. Ті, хто не має досвіду в тій чи іншій сфері, відкривають для себе нові галузі. На наших заняттях ми програмуємо, складаємо схеми. Починаємо з того, що вчимо збирати прості схеми, потім декілька модулів об’єднуємо у складну систему. Нам треба зрозуміти як побудувати алгоритм програми для того, щоб не було помилок. В результаті – отримати якийсь прилад, що вирішуватиме якусь наукову чи побутову проблематику», – розповів старший викладач кафедри електронних засобів інформаційно-комп’ютерних технологій Львівської політехніки Олексій Ліске.
На профільний табір запросили приїхати Лабораторіюнаціонального центру Малої академії наук. Вона є однією із найбільших лабораторій східної Європи, де для дітей створено умови для проведення експериментів. В рамках функціонування лабораторії є проекти, один з яких зараз реалізується на профільній школі.
«Це проект «Відкрита освітня лабораторія». Ми беремо певного роду устаткування, яке відповідає практикумам із фізики, хімії, біології, мінералогії, і приїжджаємо на територіальні відділення. Ми привезли вимірювальні комплекси, цифрові мікроскопи. Діти захоплені, вони такого обладнання ще не бачили, в них горять очі. Учасники табору мають можливість виконувати свої практикуми в межах проекту під нашим керівництвом. Завдання лабораторії у тому, щоб молодь могла провести експериментальне дослідження, яке вони використовують у якихось конкурсних роботах, олімпіадах. Впродовж виконання цих завдань у дітей з’являються певні експериментальні навики, які їм потрібні для реалізації своїх задумів. Це і критичне мислення, і можливість опрацьовувати дані тощо. На жаль, у багатьох регіонах нема можливості зробити такі дослідження, бо нема устаткування», – розповів завідувач відділу створення навчально-тематичних систем знань НЦ «МАНУ» Ігор Чернецький.
Цього літа лабораторія також помандрує в інші міста України. Запрошувати пересувну лабораторію можуть також навчальні заклади.
Крім роботи в групах над створенням схем, експериментами та дослідженням в лабораторіях у програмі табору ігри, змагання, розваги, піші екскурсії, відвідини музеїв, астрономічної обсерваторії, метеостанції, археологічні розкопки.
«Я була у багатьох відпочинкових таборах, але тут я зустріла однодумців. Вони мають різні профілі, різні зацікавлення, і для мене це великий плюс. Спілкуватись з однолітками, які горять бажаннями не погуляти, а написати наукову працю і дізнатись щось нове – це дійсно круто. Я вже отримала велике натхнення, повернувшись додому візьмусь до написання нової наукової робити із правознавства. Такі табори дають можливість отримати нові контакти. Зв’язки у сучасному суспільстві дуже важливі. Маю намір підтримувати контакт з усіма, кого я зустріла на цьому табору. Впевнена, що це майбутні генії, у яких велике наукове майбутнє», – акцентувала одинадцятикласниця Дрогобицького ліцею Анастасія Костюніна.
Подібні табори Львівська академія наук проводить уже не вперше. Однак торік зібрати дітей на одній локації зашкодила епідситуація.
«Організація профільних таборів – це хороша практика. На жаль, минулого літа наші обдаровані школярі були позбавлені такої можливості. Але їм потрібне спілкування, обмін думками, спільні розваги та командна робота. Впродовж цих 10 днів діти окрім всього іншого збирають матеріал для своїх майбутніх робіт. Такі школи проводимо давно. Це справді хороші табори, сподіваюсь, вони залишать у юних серцях теплі спогади на все життя», – наголосила директор Львівської обласної Малої академії наук Іванна Бородчук.
Зазначимо, у червні Львівська обласна Мала академія наук провела профільні школи «Літо інтелекту». Серед напрямів цьогорічного «Літа інтелекту» передбачили профільні школи із філології, веб програмування, іноземних мов, природничу, історико-археологічну та географічну школу, а також “IT Camp” та “ПОЛІТЕХНІК Camp”.