За 300 днів до святкування 300-річчя від Дня народження Григорія Сковороди Міністерство культури та інформаційної політики України презентувало айдентику (візуальну особливість) національної кампанії «Світ Сковороди».
Завдання кампанії — донести багатогранність образу Григорія Сковороди, відійти від його стереотипного сприйняття як лише «філософа з торбиною» та залучити українців до нового осмислення його творчого спадку.
«Святкування 300-річчя Григорія Сковороди — одна з ключових культурно-мистецьких подій 2022 року. Ми розпочинаємо за 300 днів до дня народження філософа, щоб дати можливість українцям повною мірою відчути глибину та важливість постаті Сковороди. Окрім власних заходів МКІП та Держмистецтв, ми закликаємо творчі спільноти по всій країні долучатися до світу Сковороди й разом перезавантажувати його сприйняття. Ми хочемо, аби українці пишалися, що саме Україна є домівкою одного з найвпливовіших філософів Східної Європи», – підкреслив Міністр культури та інформаційної політики України Олександр Ткаченко.
Айдентику проєкту «Світ Сковороди» розробив переможець мистецького конкурсу МКІП ― комунікаційна агенція Postmen у партнерстві з літературним критиком Євгенієм Стасіневичем. Брендбук проєкту доступний на сайті МКІП та Держмистецтв для використання державними і приватними ініціативами, що присвячені 300-річчю філософа.
«Світ Сковороди непростий. Запропонований візуальний підхід до бренду державної кампанії передає багатошаровість постаті філософа, показує неочікувані контексти його життєвого шляху та доробку, а безліч варіацій навколо Григорія Сковороди уособлюють відсутність єдино правильної точки зору», – відзначив літературний критик і куратор Євгеній Стасіневич.
Вже зараз брендбук можна завантажити за посиланням.
«Успішний брендинг подій, що відзначають ювілеї видатних осіб, ― неймовірно складна задача. У кожного є своя думка ще з часів школи. Кожен бачив постать на грошовій купюрі. Кожен думає, що знає. Однак, чи знає насправді? Як казав сам Григорій Савич: «Визначай смак не за шкарлупою, а за ядром». Так само і створений нами брендинг розкриватиметься протягом його використання: в ньому закладено величезний потенціал відтворення цілого світу Сковороди», – наголосив керівник та засновник комунікаційної агенції Postmen Ярослав Ведмідь.
Перші приватні ініціативи стартували 6 лютого, за 300 днів до дня народження філософа. Агенція Republic презентувала проєкт Skovoroda.Today, де філософ постає у сучасному світі наставником та другом для українців, адже його вчення залишається не менш актуальним і в XXI сторіччі. Український застосунок Reface «оживив» образ філософа, а його голосом став актор Національного театру ім. Івана Франка Віталій Ажнов.
Проєкт Skovoroda.Today має на меті не лише розказати більше про Григорія Сковороду, який впродовж віків уособлює ідеї самоідентифікації, а й показати, що його філософія та концепція гуманізму можуть стати підтримкою та дороговказом для сучасних українців.
«У час, коли свобода нашої країни вкотре під загрозою, розуміння власної культурної ідентичності, переосмислення історичної спадщини, плекання особистої та національної свободи ― особливо важливі. Шлях українців до свободи ― довгий і тернистий. Віримо, що тривалий 300-денний діалог зі Сковородою ― це як 300 кроків українців до свободи, які допоможуть кожному відчути актуальність його ідей для викликів сучасності», – засновниця консалтингової групи One Philosophy, яка ініціювала 300-денну кампанію Наталія Попович.
Команда One Philosophy бачить образ Сковороди яскравим та актуальним: 28-річний філософ, який шукає своє покликання і ділиться своїми роздумами в інстаграмі. Його цитати стануть влучними передбаченнями на кожен день, а коментарі до подій сьогодення ― ще одним фільтром для ухвалення рішень, адже від кожного з нас залежить майбутнє.
Упродовж 300 днів проєкт буде розкривати багатогранний образ філософа все ширше: передбаченнями у вигляді цитат із його творів, яскравою сувенірною продукцією, туристичними маршрутами слідами Сковороди, діалогами сучасних філософів різних країн та багато іншого. Стежити за Сковородою, який ожив, можна в інстаграмі (skovoroda.today) та на сайті проєкту Skovoroda.Today.