Міністерство соціальної політики України продовжує відповідати на питання про субсидію на оренду житла для ВПО, зокрема, щодо алгоритму її оформлення.
Алгоритм простий:
- ВПО і власник житла заповнюють і підписують документи
Договір на оренду житла
Заяву про надання субсидії та компенсацію частини податків
В окремих випадках можуть знадобитися скановані копії документів (наприклад, про те, що людина є законним представником, або рішення суду)
2. Подають документи до Пенсійний фонд України
офлайн (відвідавши будь-який сервісний центр ПФУ, ЦНАП), тоді документи подаються і підписуються у паперовому вигляді
або онлайн (через портал електронних послуг ПФУ), документи подаються в електронному вигляді, підписуються КЕП .
Звертаємо увагу, що має бути два підписи (наймача та наймодавця), цим вони засвідчують домовленості між собою
3. Протягом 10 днів отримують інформацію про прийняте рішення
про призначення субсидії і її розмір
або про необхідність уточнити дані чи виправити помилки
або про відмову (з поясненням причини)
Адреса проживання у довідці ВПО має збігатися з адресою орендованого житла. Якщо ж людина змінює адресу, переїжджаючи в орендоване житло, необхідно повідомити про це орган соцзахисту, зазначити нову адресу і надати копію довідки ПФУ.
Якщо субсидія призначена
ВПО щомісяця отримує розраховану з урахуванням соціальних нормативів виплату на свій картковий рахунок
Власник житла щокварталу отримує компенсацію на оплату податків, виходячи із соціальної вартості оренди, на свій картковий рахунок
При цьому:
ВПО сплачує орендну плату та за спожиті комунальні послуги власнику житла або надавачам послуг (залежно від домовленостей)
Власник житла щокварталу самостійно сплачує податок на доходи фізичних осіб та військовий збір (з отриманої суми доходу від здавання житла в найм)
Нагадуємо, що Мінсоцполітики розробило новий інструмент підтримки для ВПО – субсидію на оренду житла. Більше інформації про інструмент для ВПО у відео http://bit.ly/3WOrMmi, для власників житла – http://bit.ly/3QhFk6f