У стінах Львівського професійного коледжу готельно-туристичного та ресторанного сервісу розпочалася традиційна «Освітня академія».
Упродовж двох днів директорів та їх заступників навчатимуть новим підходам у взаємодії із бізнесом, методиці рішень, принципам віддаленого навчання, способам використання соцмереж у популяризації закладів тощо.
«Система освіти серйозно змінюється. Освітня академія дає можливість дискутувати і доходити до якогось спільного розуміння, адже в усіх нас одна місія: покращити систему освіти. Ми маємо зробити все, що нам під силу. Ми уже живемо в світі ідей. Ідея зараз дуже важливі. Той хто має хорошу ідею, буде попереду. Важливо у цьому процесі працювати командно. Кожен з нас має досвід, а обмін цим досвідом і дискусія дають позитивні результати. Співпраця і кооперація, яку ми тут налагоджуємо, дозволить продукувати нові ідеї та шукати шляхи їх втілення», – зазначив директор департаменту освіти і науки львівської ОДА Олег Паска.
Значну частину панельних дискусій та лекцій було присвячено дистанційному навчанню та процесу цифровізації освіти.
«Електронне середовище потрібно формувати всюди, адже дизайн освіти міняється. Від змішаного і дистанційного навчання ми вже нікуди не дінемось. Зараз професійно-технічна освіта змушена використовувати ті способи дистанційного навчання, якими послуговується середня школа. Але у такий формат неможливо вмістити практичні заняття, які є важливими для профтехосвіти. Цифровізація освіти в розвинених країнах відбувається уже років 10, а ми опинились в ситуації, коли невдалий старт створив негативні враження про віддалене навчання. Але до попереднього формату ми вже не повернемось. Тому варто по-іншому підійти до організації навчання», – наголосила директор Центру інноваційних освітніх технологій Навчально-наукового інституту права, психології та інноваційної освіти «Львівської політехніки» Маргарита Носкова.
На важливості по-новому будувати процес навчання наголосила також заступник директора з наукової роботи Інституту регіональних досліджень ім. М. І. Долішнього НАН України Ірина Сторонянська. За її словами, сучасні діти уже незабаром формуватимуть пласт соціально активних та працездатних громадян.
«Упродовж останніх двадцяти років ми спостерігаємо падіння кількості учнів у професійно-технічній освіті. Проте у найближче десятиліття буде зростати частка дітей, які потенційно можуть бути учнями коледжів та училищ. Цей період треба використати, оскільки після нього ми прогнозуємо чергове падіння. Наше суспільство уже минуло пік бажання здобувати вищу освіти, тому настав час правильно формувати уявлення молоді про професії, що працюватимуть на їх добробут та економіку області», – розповіла Ірина Сторонянська.
В межах освітньої академії також говорили про публічно-приватне партнерство у розвитку сфери профтехосвіти та про роль наглядових рад у цьому процесі.
«Наглядові ради, які складаються із представників усіх зацікавлених сторін, пришвидшують розвиток закладу, адже мають можливість незалежного спостереження. Це покращує систему управління, сприяє працевлаштуванню та створенню нових робочих місць. Діяльність таких органів також позитивно впливає на імідж закладу. Бізнес представники мають бути залучені до процесу розвитку закладів. Кожна країна з високим рівнем розвитку професійної-технічної освіти має подібні інститути колективного реагування на ситуацію. Розвиток і становлення наглядових рад не є панацеєю, але це перший крок на шляху розвитку і переходу до нових форм підтримки профтехосвіти», – наголосив завідувач відділу ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. Долішнього НАН України» Тарас Васильців.
На думку керівника програми «Освітня Академія» Галини Бордун, бізнес шукає фахові кадри, тому подібні заходи допоможуть скоригувати зусилля щодо цього.
В межах академії директорів та заступників директорів професійних училищ, коледжів поділили на групи, де вони могли попрацювати над окремими темами на чолі із менторами.
Подібну Освітню академію невдовзі організують для представників відділів освіти територіальних громад.