В умовах війни обставини, в яких перебуває людина, можуть змінюватися. Наприклад, під час воєнного стану люди змушені йти до магазину за наявності документів, що посвідчують особу. Нам доводиться шукати альтернативні маршрути на випадок, якщо розпочнеться повітряна тривога. Існує необхідність повідомляти та попереджати рідних та близьких про те, куди плануємо йти та коли повернемося. Отже, немає жодної сфери життя, якої б не торкнулися зміни.

«Гайд безбар’єрних подій» було створено під час повномасштабного вторгнення рф, яке супроводжувалося регулярними ракетними обстрілами. Тож у ньому особлива увага приділена організації певних заходів у воєнний час.

На першому місці, звісно, безпека. При виборі локації організатори мають перевірити наявність укриття, яке має знаходитися поруч. Також вони повинні подбати, щоб у разі повітряної тривоги люди чітко розуміли, куди їм прямувати. Навігація має бути зрозумілою абсолютно для всіх, а двері — відчинені одразу ж після увімкнення сирени.

Не забуваймо про доступність. Саме тому в гайді зібрані дані щодо ширини проходів, дверних порогів, кутів нахилу пандусу, а також рекомендації з облаштування вхідної групи. Мова не просто про квадратні метри — це ретельно прорахований мінімальний простір, який знадобиться під час екстреної евакуації усіх учасників.

Важливо, щоб персонал, що обслуговує, спрямовував гостей, оскільки панічний натовп становить небезпеку.

Саме тому вся схема дій у разі небезпеки має бути доступна при анонсуванні заходу. Власне як інформація про гучну музику або спецефекти, що можуть використовуватися. Це дозволить людям зрозуміти, чи зможуть вони відчувати себе на заході комфортно.

Раптові звуки можуть налякати. Наприклад, сушарки для рук бувають з високим рівнем чутливості, а отже спрацьовують навіть коли людина просто проходить поруч. Краще вимкнути подібні прилади та забезпечити вбиральні паперовими рушниками. Таких нюансів на локації може бути багато — їх усі варто врахувати.

«Гайд безбар’єрних подій» створено у межах ініціативи першої леді Олена Зеленська «Без бар’єрів». Його можна завантажити у вигляді книги (https://bit.ly/4diKCbJ) або переглянути як розділ «Довідника безбарʼєрності» (https://bit.ly/3wdrgnO).

Проєкт реалізується громадським обʼєднанням «Безбар’єрність» за підтримки спільноти «Бізнес без бар’єрів», зокрема компанії «Група ДТЕК», у співпраці з командою київського проєкту «Кураж».

#безбарєрність#barrierfree