k2FtbBdWr1

Кам’янка-Бузька ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області інформує!

ФОП змінив групу ЄП. Як звітувати?

Фізична особа – підприємець – платник єдиного податку, яка протягом року самостійно прийняла рішення про зміну групи платника єдиного податку (незалежно від обраної нової групи платника єдиного податку), подає до контролюючого органу податкову декларацію наростаючим підсумком у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду, в якій заповнює відповідні розділи податкової декларації для відповідної групи платника єдиного податку, на якій перебував такий платник.

В подальшому податкова декларація подається наростаючим підсумком платниками єдиного податку першої та другої груп (за умови не перевищення протягом року обсягу доходу, визначеного для цих груп) у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду, а платниками єдиного податку третьої групи – у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду, в якій заповнюються відповідні розділи (показники господарської діяльності):

для платника єдиного податку відповідної групи, на якій перебував такий платник – показники за минулий період;

для платника єдиного податку відповідної групи, яку обрав (на якій перебуває) такий платник – показники за податковий (звітний) період.

 

Нагадуємо власникам земельних паїв про обов’язок декларувати доходи

Кам’янка-Бузька ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області нагадує мешканцям сільської місцевості про обов’язок задекларувати доходи, отримані у 2020 році.

Насамперед, доходи повинні задекларувати власники земельних паїв площею понад 2 га у разі надання їх в оренду. Окрім того, подати річну податкову декларацію зобов’язані мешканці громад, які минулого року отримали доходи від здачі в оренду сільськогосподарської техніки чи від обробітку землі власною технікою в період сезонних польових робіт з комерційною метою, тобто на оплатній основі.

Пропонуємо декларантам для подання декларації скористатися можливостями Електронного кабінету.

Зокрема, на офіційному вебпорталі ДПС в Електронному кабінеті у розділі «ЕК для громадян» працює електронний сервіс «Декларація про майновий стан і доходи».

За допомогою цього сервісу можна заповнити декларацію та надіслати її до контролюючого органу в електронному вигляді з копіями первинних документів, зокрема, для використання права на податкову знижку.

За вибором платника податків декларація подається за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою; поштою або засобами електронного зв’язку.

 

Як перевірити легальність алкогольного напою

Алкогольна продукція досить популярна серед фальсифікаторів. Правоохоронцями регулярно виявляються підпільні цехи з виробництва підробленого алкоголю, подробиці виготовлення якого інколи жахають. До того ж обіг на ринку нелегальної продукції створює нечесну конкуренцію по відношенню до сумлінних платників та завдає значних втрат бюджету у вигляді несплачених податків.

Тож, як перевірити легальність алкогольного напою?

На легальній алкогольній продукції має бути наявна марка акцизного податку. Це підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України.

Марка є бланком суворої звітності і захищена спеціальними елементами захисту, які не можливо підробити. Звісно, махінатори не полишають спроб обійти цю перешкоду і намагаються створювати підробки. Розуміючи це, податкова служба розробила спеціальний електронний сервіс, який дозволяє споживачам швидко перевірити легальність марки, а отже – і алкогольного напою.

Акцизна марка для алкогольних напоїв містить два штрих-коди. Це – двомірний штрих-код швидкого реагування (QR-код) та лінійний штрих-код.

Штрих-код містить інформацію про серію та номер марки.

QR-код – інформацію про серію та номер марки, реквізити покупця марки: для юридичних осіб – код згідно з ЄДРПОУ, для фізичних осіб – підприємців – код, який відображає реєстраційний номер облікової картки платника податків, а також посилання на вебресурс для перевірки марки.

Саме за допомогою QR-коду споживачі можуть швидко виявити підробку, скориставшись своїми гаджетами. Для цього на мобільний пристрій повинна бути встановлена програма, яка зчитує QR-коди. Для прикладу, такі додатки можна знайти та завантажити безкоштовно за допомогою GooglePlay або AppStore.

Під час сканування QR-коду мобільним пристроєм, який нанесено на марку акцизного податку, здійснюється перехід на вебресурс https://cabinet.tax.gov.ua/registers/mark для миттєвої перевірки марки. Тобто платник через кілька секунд отримає інформацію про суб’єкта господарювання, який отримав марку акцизного податку, та дату її видачі.

У разі неможливості зчитування QR-коду за суб’єктивними причинами (розірвано код, зам’ято тощо), або за відсутності необхідного функціоналу на гаджеті, інформацію можна перевірити і в ручному режимі.

Для цього потрібно увійти до відкритої частини Електронного кабінету за посиланням www.cabinet.tax.gov.ua, або скориставшись вебпорталом ДПС (www.tax.gov.ua). Там, у розділі «Реєстри» обрати сервіс «Пошук акцизної марки» та заповнити зазначені поля.

Так, у полі «Вид марки» потрібно обрати значення «Нового зразка» для марки, яка містить QR-код (тобто нового зразка, що запроваджений з 01.05.2020), або відповідний вид позначення марки для старого зразка.

У полі «Серія марки» –серію, яка складається з комбінації чотирьох великих літер англійського алфавіту.

У полі «Номер марки» – номер марки, який складається з шести цифр.

Далі кнопка «Пошук».

Після цього висвітлюється назва суб’єкта господарювання та його код ЄДРПОУ, якому було видано зазначену одиницю марки акцизного податку.

Для зручності користувачів та полегшення введення необхідних реквізитів після зазначення виду марки з’являється її зразок, де графічно зображено місце знаходження реквізитів марки, які необхідно ввести для пошуку.

Якщо інформація про суб’єкта господарювання у сервісі відсутня, це може свідчити про фальсифікований товар. У такому випадку громадянин може повідомити про це податкову службу письмово на адресу infozvit@tax.gov.ua або за телефоном 0800 501 007.

Після розгляду такого звернення ДПС проводить відповідну перевірку. У разі підтвердження порушення суб’єктом господарювання вимог щодо маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів марками акцизного податку, до нього застосовуються фінансові санкції, передбачені ч.2.ст.17 Закону України № 481. Порушникам загрожує штраф у розмірі 200 відсотків вартості товару, але не менше 17 000 гривень.

ДПС закликає громадян бути уважними та обирати якісну та легальну продукцію для споживання.

 

Надання дозволу на деякі перевірки не стосується ФОП

Постановою Кабінету Міністрів від 03.02.2021 року №89 скорочено термін дії обмежень на деякі перевірки.

Перш за все слід зазначити, що це не стосується фізичних осіб – підприємців. Заходи контролю до них не застосовуються і надалі на період дії карантину.

На які ж перевірки для юридичних осіб мораторій скасовано?

Дозволено здійснювати такі види перевірок:

  • тимчасово зупинених документальних та фактичних перевірок, що були розпочаті до 18 березня 2020 р. та не були завершеними;
  • документальних перевірок, право на проведення яких надається з дотриманням вимог пункту 77.4 статті 77 Кодексу;

Довідково: 77.4 ПКУ

Про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому (його представнику) не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки надіслано (вручено) у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

  • документальних позапланових перевірок з підстав, визначених підпунктами 78.1.1 та/або 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Кодексу, суб’єктів господарювання реального сектору економіки, які сформували податковий кредит за рахунок оформлення ризикових операцій з придбання товарів/послуг (із переліку ризикових платників податків, визначених у межах роботи Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування оприлюднених у засобах масової інформації фактів можливих корупційних дій посадових осіб органів державної влади, які призвели до значних втрат дохідної частини Державного бюджету України, утвореної відповідно до Постанови Верховної Ради України від 24 квітня 2020 р. № 568-ІХ);

 

Довідково: ПКУ

78.1.1. отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов’язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту;

78.1.4. виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.

документальних позапланових перевірок платників податків, за якими отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями;

  • документальних позапланових перевірок з підстав, визначених підпунктами 78.1.12, 78.1.14, 78.1.15, 78.1.16 пункту 78.1 статті 78 Кодексу.

 

Довідково: ПКУ

78.1.12. контролюючим органом вищого рівня в порядку контролю за діями або бездіяльністю посадових осіб контролюючого органу нижчого рівня здійснено перевірку документів обов’язкової звітності платника податків або матеріалів документальної перевірки, проведеної контролюючим органом нижчого рівня, і виявлено невідповідність висновків акта перевірки вимогам законодавства або неповне з’ясування під час перевірки питань, що повинні бути з’ясовані під час перевірки для винесення об’єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Наказ про проведення документальної позапланової перевірки в цьому випадку приймається контролюючим органом вищого рівня лише у тому разі, коли стосовно посадових осіб контролюючого органу нижчого рівня, які проводили документальну перевірку зазначеного платника податків, розпочато дисциплінарне провадження або їм повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення;

78.1.14. у разі отримання документально підтвердженої інформації та даних, що свідчать про невідповідність умов контрольованої операції принципу “витягнутої руки” та/або встановлення невідповідності умов контрольованої операції принципу “витягнутої руки” у порядку, передбаченому підпунктом 39.5.1.1 підпункту 39.5.1 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу;

78.1.15. неподання платником податків або подання з порушенням вимог пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу звіту про контрольовані операції та/або документації з трансфертного ціноутворення або у разі встановлення порушень під час моніторингу такого звіту або документації відповідно до вимог пунктів 39.4 і 39.5 статті 39 цього Кодексу;

78.1.16. отримано звіт про контрольовані операції, надісланий платником податків відповідно до пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу. У такому разі перевірка проводиться виключно з питань контролю трансфертного ціноутворення.

 

Податківці розповіли про Електронні сервіси для платників податків

Нещодавно в Кам’янка-Бузькій ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області відбувся практикум  з платниками податків,  де роз’яснили про електронні сервіси від ДПС України. Податківці звернули увагу платників податків на можливість зручного, дистанційного, актуального спілкування з податковою службою.

Фахівці ДПІ  розповіли  платникам податків, що найпопулярнішим сервісом і засобом для співпраці з Податковою службою є «Електронний кабінет платника», який поєднує у собі ряд можливостей (сплата податків, подання звітності, заяв, декларацій в режимі онлайн, недопущення помилок тощо). Сервіс знаходиться у відкритому доступі, його легко знайти за допомогою пошукових систем, задавши запит «Електронний кабінет ДПС», або перейти за посиланням cabinet.tax.gov.ua.

Також податківці акцентували увагу платників податків на новий сервіс “Е-повернення”, який дає змогу дистанційно подати заяву на повернення коштів та декларацію про майновий стан і доходи громадянина на  отримання податкової знижки.

Під час практикуму фахівці ДПІ інформували платників податків і про новинку від ДПС України – сервіс «InfoTax». Завдяки якому, через месенджери Telegram та Viber, платники податків мають можливість дізнатись про:

– стан розрахунків з бюджетом;

– реєстраційні та облікові дані;

– про результати обробки документів;

– про строки подання звітності та сплати податків.

Крім того, спеціалісти Центру обслуговування платників ДПІ розповіли про проєкти  електронних сервісів ДПС України, зокрема:

– створення інформаційної системи електронного адміністрування акцизного податку;

– розвиток інформаційної системи для збору, зберігання, використання даних РРО/ПРРО;

– запровадження оновлених електронних послуг кабінету платника податків.

Повідомили присутнім, що для створення сприятливих умов  розвитку малого і середнього бізнесу в рамках експериментального проєкту через Портал «Дія» заплановано перевести близько 10 адміністративних послуг ДПС України.

Зауважили, щоб  дізнатися більше про проекти цифрової трансформації можно за ел.адресою:https://plan2.diia.gov.ua/projects.

 

 

Нещодавно відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» у Кам’янка-Бузькій ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області.

 

На питання платників відповідала  ГДІ Кам’янка-Бузької ДПІ ГУ ДПС у Львівській області Руслана Браташ.

Наводимо найцікавіші запитання та відповіді на них.

 

Чи  потрібно застосовувати касовий апарат на всіх господарських одиницях підприємцю – платнику єдиного податку, який здійснює реалізацію технічно складних побутових товарів лише в одній із господарських одиниць, а на інших – супутні товари?

Якщо  підприємець – платник єдиного податку здійснює роздрібну торгівлю технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному лише в одній із господарських одиниць, то така особа зобов’язана проводити розрахункові операції за однаковим порядком на усіх структурних підрозділах, зокрема, застосовувати РРО або ПРРО, або РК та КОРО на всіх інших господарських одиницях незалежно від асортименту товарів, оскільки законодавством передбачені вимоги до платника податків – суб’єкта господарювання, а не до його структурних підрозділів.

Яка послідовність дій має бути здійснена платником для реєстрації програмного  реєстратора розрахункових операцій?

Суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати програмний реєстратор розрахункових операцій, повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу.

Реєстрація ПРРО здійснюється на підставі Заяви про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (J/F 1316602), що подається у електронній формі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків через Електронний кабінет (портальне рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (АРІ)) або засобами телекомунікацій.

Після включення ПРРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий ПРРО може використовуватись суб’єктом господарювання.

Про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що будуть використовуватись для ПРРО, суб’єкт господарювання повідомляє згідно з Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженим наказом Мінфіну України від 06.06.2017 № 557 (у редакції наказу від 01.06.2020 № 261).

Чи необхідно застосовувати РРО при торгівлі на ринку?

Зауважу, що відповідно до законодавчих новацій, платники єдиного податку, що належать до 1 групи РРО у своїй діяльності не застосовують.

Фізична особа-підприємець, яка здійснює роздрібний продаж товарів в магазинах та об’єктах ресторанного господарства, які розташовані на території ринку, не може бути платником єдиного податку першої групи, та відповідно зобов’язана застосувати РРО в залежності від обраної системи оподаткування та виду здійснюваної діяльності.

Які фінансові санкції діють з 01.01.2021 у разі незастосування РРО?

Тимчасово, до 01.01.2022, у разі проведення розрахункових операцій з використанням РРО, ПРРО або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), не проведення розрахункових операцій через РРО та/або ПРРО, застосовують штрафи в таких розмірах: 10% вартості проданих з порушеннями товарів (робіт, послуг) — за порушення, вчинене вперше; 50% вартості проданих з порушеннями товарів (робіт, послуг) — за кожне наступне вчинене порушення.

 

 

Начальник

Кам’янка-Бузької ДПІ

Головного управління

ДПС у Львівській області                                                                                        Тарас  ПЕЧОРА