k2FtbBdWr1

На Педагогічному форумі нагородили переможців інноваційного конкурсу для вчителів

Конкурс «Інноваційні програми та дидактичне забезпечення для осучаснення освітнього процесу-2021» організували цього року вперше. На розгляд комісії подали кілька десятків робіт.

«Цей конкурс дає можливість творчим педагогам реалізувати своє бачення навчального процесу, маємо надію, що з допомогою креативних вчителів конкурс розвинеться, і до нього будуть зголошуватись не лише заклади середньої освіти. Серед переможців конкурсу є молоді прогресивні вчителі, тому це вселяє віру у правильність нашого спільного шляху», – наголосив під час урочистого  вручення нагород директор департаменту освіти і науки Олег Паска.

Авторські колективи та окремі автори стали лауреатами конкурсу, а переможцями комісія обрала Навчальну програму інтегрованого курсу «Інтегрований курс літератур (української та зарубіжної). 5-6 класи» авторства Наталії Пастушенко та Марії Чумарної, а також Навчальну програмою інтегрованого курсу «Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти» для 5-6 класів авторського колективу Олени Аркуші, Мар’яна Мудрого та інших авторів, серед яких представники Тернопільщини та Черкащини.

«У нас дуже сильний та мотивований творчий колектив, і тепер ми будемо намагатись реалізувати цю програму. Хотілось зробити так, аби ця програма не була формальністю, тому ми намагались закласти в неї певну ідею. Можу впевнено сказати, що нам це вдалось», – поділився враженнями доцент кафедри новітньої історії України ім. М. Грушевського Львівського національного університету ім. І. Франка, кандидат історичних наук Мар ’ян Мудрий.

Конкурс покликаний знайти і підтримати тих педагогічних працівників Львівщини, які хочуть впровадити власні педагогічні знахідки й інновації, наприклад, інтегровані курси.

«Складовою частиною успішного, сприятливого, результативного освітнього середовища є навчальна програма. Неодноразово вчителі мали зауваження до чинних навчальних програм, тому авторські навчальні програми зможуть вдосконалити змістове наповнення освіти. Заохотити вчителів писати свої навчальні програми ми вирішили таким конкурсом. Ми задоволені тим, що вчителі відгукнулись на нього. Приємно нас вразило, що на конкурс подався один із наших закладів спеціальної освіти «Багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр Святого Миколая», – розповіла начальник відділу дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти департаменту освіти і науки Ірина Сислюк.

Навчально-реабілітаційний центр подав на конкурс 14 програм. Усі вони скеровані на проведення уроків із дітьми, які мають порушення інтелектуального та психофізичного розвитку.

«Дуже вдячна за можливість взяти участь у такому конкурсі, дуже приємно, що комісія високо оцінила наші здобутки. За цим стоїть праця цілого колективу. Це дуже талановиті, працьовиті люди, які завжди готові до нових проектів, відкриті до постійного руху, розвитку та не бояться ніяких перешкод. Достатньо мені висловити ідею, як вони уже її підхоплюють і підтримують мене. Дуже багато проектів ми втілили завдяки цьому згуртованому колективу», – наголосила керівник Навчально-реабілітаційного центру Святого Миколая Наталія Цимбалюк.

Усі подані на конкурс програми оцінювались експертними групами. Кожна робота мала двох-трьох рецензентів, а комісія робила загальний висновок про якість кожної програми.

«Судячи із цих оцінок, усі ці програми мають перспективи. Автори програм зацікавлені в тому, щоб їх апробували в школах, і вже є навіть заклади, які готові взятись за апробацію цих програм. Тепер будемо міркувати над тим, як у пілотних школах організувати цей експеримент. Плануємо із наступного навчального року за участі авторів, які будуть готувати роз’яснювальні матеріали, апробувати ці програми в школах. Після того, можемо подавати їх на гриф міністерства», – розповів керівник проєкту Роман Пастушенко.

Конкурс планують зробити щорічним та розширити кількість номінацій, аби до нього могли зголоситись педагоги вищої та фахової передвищої освіти.

Нагадаємо, зараз триває ще один конкурс для педагогів «Дидактичне забезпечення змішаного та дистанційного навчання». Подавати свої роботи вчителі можуть до 24 жовтня. Деталі тут.