17 травня команда Мінцифри під час Diia Summit 2.0 презентувала масштабне оновлення Дії – понад 10 нових електронних послуг. Оновлення вже доступні на порталі та в застосунку.
Головна мета проєкту – щоб Україна стала найзручнішою країною у світі з точки зору отримання послуг для громадян та бізнесу. Нововведення торкнулися багатьох сфер суспільного життя і є достатньо революційними.
Відтепер зміна місця реєстрації можлива онлайн. Потрібна лише ID-картка, 10-15 хвилин на заповнення заяви в Дії й онлайн-підтвердження власника житла. Послуга вже доступна для жителів Києва, Харкова, Вінниці, Луцька, Рівного, Кривого Рогу і Маріуполя. За рік послугу планують масштабувати на всю країну.
Ще однією новинкою є автоматична реєстрація ФОП. 2 секунди для запуску бізнесу. Відтепер відкрити власний бізнес можна автоматично онлайн, без участі держреєстратора. Заявка на відкриття ФОП одразу надходить у реєстр фізосіб-підприємців. 10-15 хвилин на заповнення заяви і менше ніж 2 секунди на її обробку.
Задекларувати доходи, сплатити податки і збори ФОП, переглянути декларації та розрахунки за минулі періоди – все це тепер можна зробити в Дії. Процес подання декларацій спростили: замість двох сторінок та понад 30 полів (з яких потрібно знати, де правильно заповнювати) тепер достатньо відповісти лише на 4 запитання та внести суму доходу для розрахунку єдиного податку. Система сповіщень нагадуватиме про граничні дати подання декларацій та сплати податків.
Дія.Підпис – електронний підпис у смартфоні. Підписуйте будь-які документи, отримуйте держпослуги просто з телефона вдома, в метро чи під час ранкової кави – безоплатно й у кілька кліків.
NFC-авторизація. Відтепер авторизуватись у Дії можна просто приклавши ID-картку до смартфона. 30 секунд і в застосунок підтягнуться всі документи та згенерується електронний підпис.
Статичний QR-код. Тепер не обов’язково ксерити копії документів чи заповнювати бланки. За допомогою статичного QR можна ділитися необхідними документами онлайн. Бізнесу не потрібно робити технічну інтеграцію та купувати обладнання – потрібно в кабінеті на порталі Дія згенерувати QR-код та роздрукувати його. Людина сканує QR-код та дає згоду на шеринг документів. Важливо, що компанія не зможе вимагати від клієнта додаткові копії документів і надлишкові копії даних. Також у Дії можна побачити історію шерингів: коли, скільки разів і з ким ділилися цифровими копіями документів.
Нові будівельні послуги: для класу наслідків СС2/СС3 — електронний дозвіл на виконання будівельних робіт та електронний сертифікат про прийняття в експлуатацію; автоматична реєстрація декларації про готовність об’єкта класу наслідків СС1 до експлуатації; онлайн-видавання будівельного паспорта забудови земельної ділянки.
Перший етап запровадження електронної демократії в Україні. Відтепер українці зможуть створювати, переглядати та підтримувати електронні петиції на порталі ВзаємоДія або в застосунку Дія.
Заміна водійського й оновлений розділ «Штрафи». Подати заявку на нове посвідчення в Дії можна за 5 хвилин. Для тих, у кого є водійське посвідчення, кожну годину Дія оновлюватиме розділ «Штрафи». Також стануть доступними штрафи, виписані патрульними. Якщо будуть нові, то вони одразу там з’являться, а застосунок надішле сповіщення. За 5 днів до закінчення терміну оплати Дія нагадає про несплачений штраф, виписаний патрульним.
Подання заяви на намір отримати пільгову іпотеку для ВПО. Доступний кредит на житло переселенцям, які постраждали через російську агресію в Криму та на сході України. Кредит – на 20 років під 3% річних. Заяву можна подати на порталі Дія за 10 хвилин.
Сплата адмінзбору онлайн. Потрібно буде навести камеру в Дії на QR-код біля реєстратора. Квитанція буде сформована автоматично. 2 кліка замість 2 візитів! Розробники обіцяють поступово масштабувати дану функцію на всю Україну.
Реєстрація операторів потужностей ринку. Автоматизували весь процес – реєстрація через портал Дія займе 1 хвилину. Потужності ринку – це будь-яке обладнання для виробництва, зберігання або транспортування харчових продуктів. Від бджільництва, кав’ярні або МАФу з морозивом до вантажівок-холодильників та торговельних мереж супермаркетів. Від сьогодні більше не потрібно їздити по установах, ходити до ЦНАПу, носитися з пакетом документів або надсилати їх рекомендованими листами.
Проте команда Мінцифри не збирається зупинятися на досягнутому і ставить перед собою 4 конкретні стратегічні цілі Мінцифри до 2024 року:
– 100% послуг переведені в онлайн. Якщо послуги немає в онлайні, її немає офлайн.
– 95% транспортної інфраструктури та населених пунктів покриті швидкісним інтернетом.
– 6 млн українців залучені до програми розвитку цифрових навичок.
– 10% – частка IT у ВВП країни.