З 29 листопада в “Дії” стали доступними нові послуги. Міністерство цифрової трансформації запустило на порталі державних послуг сім нових соціальних послуг, серед яких: оформлення субсидії, призначення або перераховування пенсії, оформлення довідок про страховий та трудовий стаж.
Відтепер, щоб отримати житлові субсидії достатньо заповнити заяву та декларацію на порталі Дія і надати додаткову інформацію в режимі анкети, що значно спрощує процес подання документів.
Для цього:
- Потрібно авторизуватися на порталі Дія, зайти у розділ “Пенсії, пільги та допомога” і обрати пункт із субсидіями.
- Далі — подати заяву та декларацію, які мають вигляд анкети. Треба відповісти на декілька запитань та ввести дані про вид субсидії, вказати банківський рахунок, номера особових рахунків тощо. У декларації необхідно вказати усіх членів домогосподарств, інформацію про вид доходів, майно, витрати, депозити, наявність транспортних засобів тощо.
- Можливо, буде необхідність завантажити декілька скан-копій чи фото документів та підписати все електронним підписом. Заповнення заяви займе до 30 хвилин.
Після цього електронні документи надійдуть до Інформаційно-обчислювального центру Міністерства соціальної політики України, потім – до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення органів місцевого самоврядування і після перевірки – безпосередньо до управлінь соціального захисту населення, які призначають житлові субсидії. У більшості випадків скан-копії документів будуть не потрібні. Але можуть бути обставини відповідно до чинного законодавства, коли потрібно надати договір оренди чи документи про фактичну кількість мешканців у приміщенні тощо.
Також найближчим часом з’явиться можливість подати документи за допомогою порталу «Дія» для призначення державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям, а наступного року і решти державних соціальних виплат.
«Подання документів для призначення житлової субсидії «онлайн» за допомогою порталу «Дія» надає можливість комфортно оформити зазначену державну допомогу мешканцям області у зручний для них час, не виходячи з дому, що особливо актуально під час дії карантину» – зазначив заступник начальника управління соціальних гарантій департаменту соціального захисту населення Львівської ОДА Василь Гельбич.
Поряд з тим залишається можливість подати письмові документи для призначення житлових субсидій, який здійснюється на рівні:
- відділів соціального захисту відповідної територіальної громади або визначених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради;
- уповноважених осіб старостинських округів;
- посадових осіб центру надання адміністративних послуг (у разі їх створення);
- управлінь соціального захисту населення міст обласного значення.
Документи на призначення субсидії також можливо подати в електронному вигляді через сайт Мінсоцполітики в розділі Е-сервіси за посиланням або через подання необхідних документів поштою на адресу управління соціального захисту населення (бланки заяв – https://www.msp.gov.ua/news/16214.html).