Конкурс на посаду директора школи та питання профільних ліцеїв розглянули під час засідання Експертної ради при департаменті освіти.

⠀«Найбільш актуальних наразі два питання, над якими працюють досвідчені фахові люди, ми сьогодні винесли на розгляд експертів нашої ради. Конкурс на посаду директора напряму впливає на якість управлінських кадрів у середній освіті, тож треба деякі недосконалості підкорегувати. Не менш важливо викристалізувати бачення про профільні ліцеї, концепцію старшої школи та положення про такі ліцеї», – наголосив директор департаменту освіти Олег Паска.

Над положенням про конкурс на посаду директора впродовж тривалого часу працювала створена торік Рада директорів.

«Оскільки втратило чинність попереднє положення про конкурс, виникла ідея розробити для засновників проєкт типового положення. Зміни, які ми напрацювали, стосуються зокрема складу конкурсної комісії, етапів проведення конкурсу, можливості громадськості стежити за процесом. Такі зміни покликані зробити конкурс максимально прозорим і об’єктивним та виключити корупційну складову», – наголосила голова Ради директорів Оксана Клепуц.

За словами члена Експертної ради Галини Бордун, важливо налагодити інформативну складову, аби про конкурс на посаду директора могли дізнаватись із різних джерел та кожен мав рівні можливості.

Найбільш дискусійним було питання положення про профільні ліцеї. Зокрема учасники засідання обговорили можливість проведення конкурсу на вступ до ліцею, формування термінології, необхідність передбачити наставників для учнів, а також кількість навчальних предметів та наповненість груп.

«Коли йдеться про профільний ліцей, ми уже не говоримо про класи, а лише про групи, які будуть змінними. При вступі до ліцею до кожної дитини буде підкріплений наставник, який разом із командою супроводу обирає й укладає індивідуальний навчальний план на три роки. В академічному ліцеї будуть групи, наприклад на базовому рівні та на поглибленому. У такий спосіб нема сталого класу, як у школах, але всі предмети зберігаються і дитина вивчає предмети за базовим чи поглибленим рівнем. Також треба прописати кількість курсів у семестрі, аби їх не було забагато, бо тоді не зможемо зробити їх поглибленими. Насправді таких дискусійних питань ще є дуже багато і мусимо добре над ними попрацювати», – розповіла народна депутатка Наталія Піпа.

На важливості змісту освіти також наголосив директор департаменту Олег Паска.

Учасники засідання звернули увагу ще й на удосконалення нормативно-правової бази, пошук можливостей дофінансовувати ліцеїв у гірських районах, удосконалення інфраструктури для довезення дітей та стипендії учнів професійних ліцеїв.