Продовжуємо відповідати на поширенні запитання від волонтерських організацій щодо особливостей роботи Автоматизованої системи реєстрації гуманітарної допомоги.

Цього разу розповідаємо про нюанси митного оформлення та пов’язані технічні питання щодо роботи системи 👇

🔎 Що робити, якщо під час проходження митного контролю дані про вашу організацію не відображаються у Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги?

Перевірте, чи під час реєстрації в системі ви обрали опцію приховати ці дані (ця можливість створена для військових підрозділів у першу чергу)

Для того, щоб ваші дані відображались, зайдіть в Автоматизовану систему у розділ “Реєстрація отримувача” або меню “Дані отримувача” – зайти у функцію “Внесення змін в дані отримувача” та натисніть “Ні” в кінці сторінці під текстом “Чи є отримувач суб’єктом, дані якого, згідно чинного законодавства, не мають відображатися у публічному доступі”. Після цього потрібно натиснути “Подати запит” і підтвердити подання запиту на заміну даних.

Інформація про отримувача відображається у реальному часі в публічному доступі Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги.

🔎 Чи можливо, щоб співробітник Державної митної служби не зміг побачити декларацію у системі?

Важливо, що працівникам Державної митної служби доступні для перегляду та опрацювання лише декларації зі статусом “Очікує митного оформлення”. Якщо такого статусу немає, то працівник не зможе здійснювати митне оформлення з саме цією декларацією. Якщо користувач бачить цей статус в особистому кабінету, а працівник ДМС ні, то варто звернутись на Гарячу лінії Державної митної служби за номером 044-247-27-06.

🔎 Що робити, якщо митне оформлення завершилось, а статус декларації в системі не змінився?

Наразі триває налагодження процесу обміну інформацією з Державною митною службою. Кінцевий статус декларації має бути “Пройшло митне оформлення”. Якщо після митного оформлення статус не змінився, не хвилюйтесь, після налагодження інтеграцій статус має змінитись на коректний.

Поруч з цим, радимо запитати на пункті пропуску про можливість друку декларації або контрольного талона та поставити на нього штамп. Це буде підтвердження оформлення гуманітарної допомоги.

🔎 Як діяти у випадку, якщо статус створеної в системі декларації не змінюється на “Очікує митне оформлення”?

Спробуйте створити нову декларацію та використати її для митного оформлення.

🔎 Що робити, якщо створили декларацію, але товари, що прямують до України, відрізняються від зазначених в декларації?

Створіть нову декларацію та вкажіть всі товари, які їдуть до України. Використовуйте саме цю декларацію для митного оформлення. Якщо ж ви вже перетнули кордон, а допомога, заявлена в декларації, не збігається із фактично отриманою, заповніть інвентаризаційний опис, де вкажіть різницю.

🔎 Як оновити інформацію по отримувача в системі, якщо він вже був давно зареєстрований в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги, але у нього змінилися деякі дані?

Оновлена інформація завантажується автоматично з Єдиного реєстру отримувачів.

Якщо є потреба змінити інформацію, то варто зайти в меню «Дані отримувача», обрати функцію «Редагування». У разі необхідності, можна змінити або додати контактні дані. Натиснути «Подати запит» і підтвердити подання запиту на заміну даних. Оновлені дані щодо отримувача буде одразу видно в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги.

Також лишаємо посилання https://www.youtube.com/watch?v=t0-c2HToSwMна відеозапис лекції щодо особливостей митного оформлення гуманітарних вантажів за підтримки Народної Самооборони Львівщини, Інституту розвитку, БФ «Разом для України» та ІСАР Єднання.