Про електронні сервіси ДПС, які створені для зручності платників податків при спілкуванні з податковою службою, розповіли нещодавно фахівці Кам’янка-Бузької ДПІ ГУ ДПС в Львівській області на тренінгу з підприємцями та громадянами.

Як зазначили податківці, електронні сервіси ДПС забезпечують дистанційне спілкування платників з податковою та значно спрощують отримання адміністративних послуг, довідок, подання звітності. Крім цього, за словами посадовця, податкові новини та іншу корисну інформацію платники можуть знайти на офіційній сторінці ДПС у соціальній мережі Facebook та на Telegram-каналі.

Під час зустрічі були розглянуті питання застосування програмних РРО, зокрема роз’яснено порядок їх реєстрації та вимоги щодо застосування.

Також присутнім пояснили, як отримати електронний цифровий підпис, як отримати довідку про доходи, не відвідуючи податкову, дізнатися про майнові податки та як сплати їх онлайн, або як за допомогою електронних сервісів перевірити свого бізнес-партнера.

Більш детально фахівці розповіли про новий електронний сервіс «InfoTAX», який дає можливість платникам податків отримувати інформацію в режимі реального часу про стан розрахунків з бюджетом, реєстраційні та облікові дані, про результати обробки документів, про строки подання звітності та сплати податків.

 Переваги використання програмних РРО над традиційними

Кам’янка-Бузька ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області нагадує, що серед переваг використання програмних РРО над традиційними РРО основними є такі:

– онлайн реєстрація;

– онлайн передача (отримання) даних до (від) фіскального серверу контролюючого органу;

– автоматичне створення Z-звіту засобами фіскального серверу або засобами програмного РРО;

– передача даних до ДПС без залучення інформаційних еквайєрів;

– робота в режимі offline (до 36 годин разово та не більше 168 годин протягом календарного місяця), дані про здійснені розрахункові операції надсилають до податкової після завершення режиму offline.

Звертаємо увагу, щоб використовувати програмний РРО суб’єктам господарювання необхідно отримати електронний підпис, встановити програмне забезпечення на будь-який зручний пристрій, який є в наявності, це може бути комп’ютер, смартфон чи планшет. Наступний крок – реєстрація каси та касирів, введення товарів в ПРРО. Після цього вже можна реєструвати розрахункові операції та відправляти електронні чеки.

Медичні послуги на території села – можна і без РРО

Основним нормативно-правовим актом, що регулює розрахунки за готівку, є Закон України від 06 липня 1995року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон №265), який є спеціальним законом. Встановлення вимог щодо проведення розрахункових операцій за готівку іншими законами, крім Податкового кодексу України, заборонено.

Статтею 3 Закону №265 визначено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операцій з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Відповідно до ст.10 Закону №265 перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, а також граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), при перевищенні якого застосування реєстраторів розрахункових операцій є обов’язковим, встановлюються Кабінетом Міністрів України за поданням Міністерства економіки України і Державної податкової адміністрації України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 року № 1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Постанова № 1336), затверджений Перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій (далі – Перелік № 1336).

Відповідно з п. 7 Переліку № 1336 суб’єкти господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю медичними і фармацевтичними товарами та надання медичних і ветеринарних послуг на території села, мають право здійснювати розрахунки без застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмних РРО (далі – ПРРО) з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій.

Пунктом 2 Постанови № 1336 встановлено граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), у разі перевищення якого застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій є обов’язковим, для форм та умов проведення діяльності, визначених у пунктах 2, 3, 5, 6, 13, 14, 17, 22, 23, 27 переліку, 500 тис. гривень на один суб’єкт господарювання, а визначених у пунктах 4 і 7 переліку, – 250 тис. гривень на один структурний (відокремлений) підрозділ (пункт продажу товарів (надання послуг).

При цьому, відповідно до п. 2 додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2001 року № 121 «Про терміни переведення суб’єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій» із змінами та доповненнями у разі перевищення граничного розміру розрахункових операцій, суб’єкт господарювання зобов’язаний в місячний термін з дати перевищення річного обсягу розрахункових операцій зареєструвати РРО та/або ПРРО та проводити розрахунки із застосовуванням РРО та/або ПРРО.

Отже, у разі проведення господарської діяльності з  торгівлі медичними і фармацевтичними товарами та надання медичних і ветеринарних послуг на території села, дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, з дотриманням вимог встановлених п.2 Постанови № 1336.

Хто може звернутися за податковою знижкою за навчання дитини?

Кам’янка-Бузька ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області звертає увагу, що подати декларацію з метою отримання податкової знижки мають право громадяни, які понесли витрати на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Тобто, право на отримання податкової знижки мають платник податку та/або члени сім’ї першого ступеня спорідненості (батьки, чоловік, дружина, діти, у тому числі усиновлені).

Особа, яка хоче отримати виплату, повинна відповідати наступним критеріям:

– мати громадянство України та реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП), крім випадків, коли особа через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття РНОКПП та офіційно повідомила про це відповідний контролюючий орган і має про це відмітку у паспорті;

– не бути приватним підприємцем;

– загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не перевищує суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена на фактично нараховані (утримані) протягом звітного року податковими агентами суми страхових внесків до Накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом,– обов’язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, та на суму наданої платнику податку податкової соціальної пільги (за її наявності).

 

Об’єднана звітність: Голова Комітету Данило Гетманцев ініціює її спрощення

Приймаючи Закон про об’єднання звітності з ПДФО та ЄСВ законодавець ставив за мету визначити єдиним звітним періодом – квартал, скоротити кількість звітів і часу для їх складання.

Однак, незважаючи на те, що МФУ в січні 2021 року доповіло Комітету, що ним забезпечено реалізацію законодавчого права платника ЄСВ подавати звітність про нарахування єдиного внеску у складі звітності з ПДФО, до мене як Голови Комітету надходять численні звернення платників податків, бухгалтерів з критикою самої форми звітності, складністю в заповненні, відсутності підтвердження отримання контролюючим органом такої звітності (2 квитанції).

Тому, ініціюю створення робочої групи за участі представників МФУ, ДПС України, Пенсійного фонду України, бухгалтерів, експертів для врегулювання питання щодо спрощення форми податкового розрахунку сум ПДФО та ЄСВ, порядку його заповнення. Прошу платників податків запропонувати своїх представників для участі в робочій групі.

Звертаю увагу платників податків, що з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину штрафні санкції не застосовуються пункт (52-1 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» Розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України).

Джерело:https://www.facebook.com/danil.getmantsev/posts/5461659267242704