Проєкт «Експедиція громад: фокус на туризм» розпочали в березні цього року. За цей час вдалось охопити 18 громад і здійснити 11 поїздок туристичними об’єктами Львівщини.
Учасниками проєкту стали туроператори, екскурсоводи, гіди-перекладачі, представники місцевого туристичного бізнесу (готельєри, ресторатори, фермери, локальні майстри тощо), працівники музеїв, які спільно з керівництвом Львівської облдержадміністрації долучились до експедицій.
«У зв’язку з реформою децентралізації громади, розширивши свої території, отримали також додаткові повноваження, додаткову географію. Вони по-новому оцінили свої туристичні об’єкти, свій потенціал у цій галузі. Це дало можливість об’єднати представників туристичного бізнесу, які формують максимальний потік відвідувачів до туристичних об’єктів області з керівниками територіальних громад для ефективної подальшої комунікації», – заступник голови Львівської ОДА Віталій Загайний.
Як зазначив заступник, галузь туризму в області за останній рік показує високі показники розвитку. Наприклад, наша область здобула чотири нагороди на головній туристичній премії країни Ukraine Tourism Awards 2021, яка відбулась у п’ятницю.
«Загалом від початку березня наші експедиції охопили 18 громад. Упродовж цього часу спільно з туристичними операторами та гідами ми їздили в громади та ознайомлювалися з туристичним бізнесом на місцях. Під час ефективного діалогу з обох сторін ми поспілкувались не лише про те, що потрібно владі, а й про те, що допоможе туроператорам організовувати комфортні маршрути. Деякі об’єкти уже увійшли до оновлених туристичних програм кількох турагентств та мають попит. Таким чином ми познайомили туристичний бізнес з привабливими місцинами Львівщини, показали жителям області цікаві туристичні об’єкти, які розташовані поблизу і про які багато хто почув вперше. Інформація стала корисною для тих, хто шукав місце для відпочинку на вікенд або ж прагнув відвідати одноденну екскурсію», – розповіла начальниця управління туризму та курортів ЛОДА Наталя Табака.
До проєкту долучилися 57 представників туристичного бізнесу в громадах і понад 50 туроператорів, екскурсоводів та гідів-перекладачів. Експедиції в громади організовували щотижня або ж раз у два тижні. За підсумками команда експедиторів зібрала інформацію, яка допоможе в наступному році вирішити проблемні питання галузі й тим самим збільшити потік туристів.
«Якщо раніше слово «туризм» асоціювалось в нас з певними історичними пам’ятками, то сьогодні все більше туристів хочуть оглянути саме сучасні об’єкти інфраструктури, а сам подорож неодмінно має бути комфортною. Колись туроператори прагнули зробити все самостійно, без втручання з боку влади, однак проєкт «Експедиція громад» від управління туризму та курортів Львівської ОДА стало прикладом і для інших областей. Нові й нові туристичні об’єкти почали з’являтись в програмах й путівниках туристичних операторів. Щорічно з приростом нових туристичних об’єктів потенціал Львівської області зростає. Якщо раніше нам доводилось шукати додаткові маршрути, які проходитимуть і за межі області, щоб зробити мандрівку цікавішою, то зараз Львівщина має достатньо туристично привабливих місць для повноцінної екскурсії», – поділився комерційний директор туристичного оператора «Tour U» Віктор Пермяков.
Туристичні оператори, які працюють на внутрішній або в’їзний туризм (іноземці мандрують Львівщиною), уже включили до своїх турів «PARK3020», «Казкові поля», ранчо «Скарбова Гора» й «Гута Щирецька», у Бориславі – «Аптеку – музей Йогана Зега», й «Карпатську хату», туристично-відпочинковий комплекс «Липова долина», етнокомплекс «У дворі». Попереду внесення до турів цікавинок Національного природного парку «Бойківщина».
«У своїй роботі ми орієнтуємось на іноземних туристів, яких ми знайомимо з нашою прекрасною країною. Ми намагаємось показати Україну через культуру, традиції і я дякую за те, що в розробці наших потенційних туристичних маршрутів взяли участь люди, для яких ця місія також має неабияке значення. Проєкт «Експедиція громад: фокус на туризм» по-новому відкрив саме Львівський регіон. Відтепер іноземцям пропонують не лише на кілька днів завітати до Львова, а й провести тиждень (можливо навіть більше) мандрівкою Львівською областю, бо це дійсно достойний туристичних продукт», – зауважив заступник директора туристичного оператора «Next Stop Ukraine» Кирило Козачук.
Показники ефективності проєкту:
- збільшення туристичних потоків;
- промоція об`єктів рекреаційної, природної, історико-культурної спадщини;
- створення нових туристичних пропозицій;
- налагодження контактів та співпраці між туристичними операторами та локальним туристичним бізнесом;
- створення «дорожніх карт» з розвитку туризму у громадах;
- промоція туристичних локацій громад в ЗМІ, соціальних мережах;
- створення готових ідей для подорожей.
Також за підсумками 2021 року, проєкт допоміг туристичним операторам в громадах кооперуватися, рекомендувати туристам відвідати одні одних, тобто орієнтація лише на достаток власного бізнесу трансформувався в прагнення залучити більше інвестицій в цілу громаду.