Постанову КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»» від 12.10.2022 р. № 1178 прийнято!
Як відомо цей документ встановлює умови закупівлі, кардинально відмінні від постанови КМУ від 28.02.2022 р. № 169. Зараз, під час війни, потреба в ефективному та прозорому використанні кошті є, як ніколи, актуальною. Але не менш критичною стала швидкість процедур. Тож КМУ максимально адаптував процедури закупівель під нові реалії: скоротив строки тендерів, зняв зайві обмеження, але водночас забезпечив максимальну прозорість процедур і можливість захищати свої права на тендерах.
Що змінюється?
- нові вартісні пороги (закупівля товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн) для обов’язкового застосування електронної системи закупівель (далі — ЕСЗ) шляхом проведення відкритих торгів (під час яких, зокрема, забезпечується право суб’єктів господарювання на оскарження рішень, дій чи бездіяльності замовника до органу оскарження) або використанням електронного каталогу;
- право замовника (незалежно від того, це звичайний замовник чи замовник в окремій сфері господарювання) використовувати ЕСЗ, якщо вартість закупівлі товарів і послуг (крім поточного ремонту) є меншою ніж 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту — менше ніж 200 тис. грн, робіт — менше ніж 1,5 млн грн;
- перелік підстав для незастосування ЕСЗ;
- право для замовників застосовувати електронний каталог без обмеження вартості закупівлі;
- можливість учасникам процедури закупівлі подавати тендерні пропозиції з ціною, що перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів (за умови, якщо замовником зазначено в тендерній документації, що він приймає такі тендерні пропозиції, та визначено прийнятний відсоток перевищення);
- обов’язок замовника відхиляти тендерні пропозиції з ціною, що перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену ним в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовником не визначено в тендерній документації, що він приймає до розгляду такі тендерні пропозиції, або не зазначено прийнятний відсоток перевищення;
- можливості для зміни істотних умов договору про закупівлю після його укладання;
- скорочення строків та спрощення умов проведення відкритих торгів;
- можливості використання механізму виправлення помилок учасником процедури закупівлі (тендерна пропозиція якого визначена ЕСЗ найбільш економічно вигідною), допущених учасником процедури закупівлі в поданій ним тендерній пропозиції.