Кожні батько й мати бажають своїй дитині успіху у житті, намагаючись охопити все найкраще та навчити дитину мислити та давати собі раду. Рекомендуємо декілька порад, щоб досягти чудових результатів у дитини незалежно від того, чи є для неї приорітетом поняття «переможця».
1. Бути гнучким. Покажіть дитині, як легко хандрити при невдачі та настільки ж легко проаналізувати, щоб вийшло добре, про, що слід подумати та над чим попрацювати, щоб наступного разу зробити це краще.
«Мозок переможця» відновлюється після життєвих проблем шляхом переборення недопрацьованого, осічок і збоїв, незалежно від того, є вони результатом власних зусиль чи викликані обставинами, непідконтрольними людині. Переможці переглядають свої невдачі таким чином, щоб вони слугували на користь, і визнають, що коли все йде всупереч наміченому плану, це зовсім не означає, що справа програна, адже й дійсно невдача – це зазвичай нова прихована можливість.
2. Сфокусуватись. Ваша дитина може спробувати на якийсь час відволіктись від роботи за допомогою простої медитативної вправи: закрити своє шкільне завдання та звернути увагу, сфокусуватись на дрібницях, що її оточують – на звуках, предметах, запахах, а при поверненні до свого завдання спрацює мислення та інший підхід до того, що робить.
3. Задіяти «радар своїх можливостей». «Радар можливостей» – це здатність перетворити у натхнення все те, що більшість людей будуть сприймати як невдачу або незначний нюанс. «Образно кажучи, переможці весь час сканують спалахи на екрані свого радара, і коли спалах виглядає цікавим, вони починають його вивчати більш прицільно», – кажуть дослідники. «Люди з винятковим «радаром» визнають, що можливості не завжди приходять до нас у подарунковій упаковці з ефектно зав’язаною стрічкою; частіше вони приходять «загорнуті» у проблему чи ідею, яку всі інші просто не помітили». Заохочуйте вашу дитину розвивати свій «радар», охоплюючи різні аспекти зробленої нею спроби, яка дійсно спрацювала; докладно зупиняйтесь на цих аспектах, щоб дитина не визнала себе переможеною при першій ознаці поразки.
4. Піклуватися про мозок. Часто оптимальне функціонування мозку не данина природи, а результат докладної турботи про нього. Це як оберігати те, що дала природа. Виходить, те, що добре для тіла, як правило, добре і для мозку (який у кінцевому рахунку також є частиною тіла). Дослідники визначили чотири корисні звички у турботі про здоров’я мозку: це фізична активність, багатий і значущий досвід (роботи мозку), харчування здоровою для мозку їжею й достатня кількість повноцінного сну. Для дітей шкільного віку більшість педагогів рекомендують від години й більше фізичної активності та 8-10 годин сну на день. Багатий і значущий досвід можна отримати за допомогою різних факультативів або хобі. Продукти, багаті на Омега-3 й Омега-6-поліненасичені жирні кислоти, що містяться у жирних сортах риби та оліях, а також антиоксиданти, що містяться у фруктах та овочах, на думку вчених є найкращою їжею для мозку.
5. Перезавантажуватись. Якщо ви опинитесь у стані неочікуваного провалу в тому, що у вас зазвичай виходить добре, спробуйте перезавантажитися почніть все з початку та повертайтесь до наслідків. Як, приклад, у разі труднощів у математиці, запропонуйте дитині почати новий раунд з виконання простих прикладів на додавання-віднімання та у подальшому поступово працювати над тим, щоб надолужити попередні навички.
Намагайтесь допомогти своїм дітям досягти успіху у поставлених перед собою цілях.