Сьогодні ТОВ “SKEIRON” (Скайрон) спільно з командою Львівського історичного музею, за підтримки Українського культурного фонду, презентували результати інноваційного проєкту “Імерсивна платформа “Музей у 3D”.
За півроку команді вдалося реалізувати ключові елементи платформи, що робить її унікальною для України, а в перспективі дозволить масштабувати проєкт на інші міста та музейні інституції.
В межах проєкту “Музей у 3D” вдалося реалізувати:
● Оцифровані у 3D-форматі 64 пам’ятки Львівського історичного музею, які можна вільно переглядати на платформі “Музей у 3D” на ресурсі Sketchfab.
● Мобільний додаток та інтерактивна друкована сувенірна продукція (поштівки). Відвідувачам музеїв досить завантажити мобільний застосунок, обрати там свій комплект поштівок, навести камеру смартфона на листівку з елементами доповненої реальності. Зображення буквально оживає, аудіогід паралельно розповідає історію музейного експоната. Те, що зазвичай експонують за склом, або через часові особливості зберігають у фондах, тепер можна роздивитися під будь-яким кутом. Команда проєкту розробила 7 комплектів 3D-поштівок з Кам’яниці Корнякта, Музею-Арсеналу, Палаццо Бандінеллі, Музею визвольної боротьби України, Музею історії Львова, Музею історії України, Музею історії науки і техніки, Музею “Літературний Львів поч. ХХ ст.” та Меморіальних музеїв Романа Шухевича і Євгена Коновальця. Окрім того, усі експонати розміщені у колекції ресурсу Sketchfab.
● 3D-тури з віртуальною експозицією з ресурсу «Matterport». Цікаво, що ці 3D-тури суттєво відрізняються від уже створених в Україні, адже завдяки фотограмметрії, кінцеве зображення значно якісніше та чіткіше. Вражають також масштаби оцифрування різних секторів Львівського історичного музею, адже лише за кілька місяців 10 відділів музею тепер доступні з будь-якого куточка світу.
● Сайт проєкту “Музей у 3D” став ядром усієї платформи, містить всю інформацію, а також прості інструкції, які дозволять усім користувачам швидко опанувати новий формат комунікації з музеєм.
«Це дозволить розвивати неформальну освіту, підсилювати імідж музеїв в Україні та за її межами, посприяє інноваційному розвитку туризму. Завдання проекту – не просто віртуалізувати музеї, а завдяки такій популяризації музейних скарбів повернути відвідувачів у виставкові зали, в цікавому та новому форматі розказати історію унікальних експонатів, підсилити музейні інституції якісною сувенірною продукцією, яка згодом дозволить забезпечити додатковий фінансовий прибуток» – розповів координатор проекту від “Skeiron” Андрій Гривняк.
«Музеї зараз активно впроваджують нові форми роботи з відвідувачами. Цей проєкт дасть можливість музею стати більш доступним і ознайомлювати якомога більше людей із тим надбанням, яке має Львівський історичний музей. Щиро дякую організаторам цього проєкту та усій команді, яка його реалізувала,» – зазначив начальник відділу мистецтв та розвитку культури департаменту з питань культури, національностей та релігій Львівської ОДА Василь Гладкий.