Як шахраям це вдається
Зловмисники телефонують членам родин загиблих військовослужбовців, видаючи себе за працівників оператора мобільного зв’язку, та переконують надати конфіденційну інформацію про фінансовий номер, прив’язаний до банківських рахунків.
З різних підстав шахраї можуть випитувати смс-коди від мобільних операторів, логін та пароль до онлайн-кабінету мобільного оператора тощо. Також просять жертву на деякий час вимкнути телефон.
Отримавши таку інформацію, вони замовляють послугу віддаленого перевипуску сім-карти – це відкриває їм доступ до онлайн-банкінгу, що дає їм змогу викрасти гроші з рахунків.
Також трапляються випадки, коли шахраї телефонують й переконують жертву, що не варто тримати гроші в банках України, а варто покласти гроші на рахунок фінансової установи за кордоном. Змушують жертву перерахувати гроші на відповідний рахунок, підконтрольний шахраям.
Як не потрапити до пастки шахраїв?
1. Не перераховуйте кошти відповідно до вказівок, наданих телефоном.
2. Не повідомляйте смс-коди від мобільних операторів.
3. Не розголошуйте особисту інформацію незнайомим особам.
4. Ніколи не вимикайте телефон за вказівкою невідомих осіб.
5. Захистіть свій фінансовий номер телефону – перейдіть на контрактну форму обслуговування з мобільним оператором або зареєструйте свій номер за паспортом.
Будьте обережні та захищайте свої фінанси й особисті дані.
Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції за посиланням:
https://ticket.cyberpolice.gov.ua/ або повідомте про цю ситуацію за номером телефону: 0 800 505 170.
Більше інформації про правила платіжної безпеки – на сайті #ШахрайГудбай за посиланням: https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/.