Сьогодні у Львівській ОДА підписали Меморандум про співпрацю щодо розбудови залізничної інфраструктури на території Рава-Руської міської територіальної громади. Документ має на меті закріпити й розширити співробітництво з відновлення європейської колії на відрізку Держкордон (Гребенне) – Рава-Руська.
Документ уклали між чотирма сторонами: Львівською облдержадміністрацією, Рава-Руською міською радою та Добросинсько-Магерівською сільською громадою, акціонерним товариством «Українська залізниця».
Технічне завдання проєкту передбачає капітальний ремонт колії європейського зразка завдовжки 8 кілометрів, а також реконструкцію залізничного вокзалу у м. Рава-Руська з можливістю проводити митний контроль.
«Загальний проєкт передбачає будівництво євроколії між Варшавою та Києвом через Львів. Першим його етапом має стати прокладання нового 8-кілометрового відрізка вузькоколійки між Рава-Руською і Держкордоном. Ініціатива належить нам, Львівщині. Почати плануємо вже – з виготовлення ПКД за кошти громад та області. Це коштуватиме 4 мільйони гривень. На нього за 6 років анонсували скерувати з держбюджету 200 млрд гривень. Євроколія означає об’єднання якісними пасажирськими перевезеннями дві європейські столиці. А відтак – підвищення пасажиропотоку, збільшення дипломатичних, підприємницьких контактів та туризму», – наголосив очільник області Максим Козицький.
Загалом проєкт має стати частиною президентської програми «Велике будівництво» у напрямі оновлення Укрзалізниці. Виготовити проєктно-кошторисну документацію мають у поточному році.
Замовником робіт виступає Рава-Руська міська рада. Спільно з Добросинсько-Магерівською сільською громадою вони здійснюватимуть співфінансування на виготовлення проєктно-кошторисної документації з відновлення європейської колії на відрізку Держкордон (Гребенне) – Рава-Руська та реконструкції вокзального комплексу на території Рава-Руської міської територіальної громади.
Своєю чергою, акціонерне товариство «Українська залізниця» надає необхідну інформацію для підготовки ПКД та взаємодіє у процесі одержання необхідних погоджувальних документів.
«Згідно з проєктно-кошторисною документацією, 1 млн гривень мають спрямувати на залізничний вокзал, ще 3 – на виготовлення ПКД реконструкції залізничного сполучення від Держкордону до Рава-Руської. Найбільший вплив цей проєкт матиме звичайно на нашу громаду та сусідню (Добросинсько-Магерівську). Адже це додаткова точка зв’язку залізничного сполучення з Польщею, яка зараз визначається, яким чином формувати транспортні коридори. Один з них мав би передбачати вихід на Рава-Руську. Для Львівщини це означає додаткові надходження до місцевих та державного бюджетів у вигляді митних платежів, зборів, податків», – голова Рава-Руської міської громади Іван Івануса.
Найкоротшим та найзручнішим залізничним сполученням (339 км) між Варшавою та Львовом є шлях через прикордонний перехід Гребенне – Рава-Руська.
Ширина теперішньої залізничної колії між ст. Львів та ст. Рава-Руська становить 1520 мм, в той час, як ширина колії на дільниці Рава-Руська – Гребенне – Варшава – 1435 мм. Це зумовлює потребу у перестановці візків рухомого складу, або ж пересадку пасажирів, перевантаження вантажів, що і собі створює незручності для користувачів залізничного транспорту та створює технологічні перепони в організації злагодженого перевізного процесу.
На сьогодні з Варшави до прикордонного переходу Гребенне курсують поїзда колією європейського стандарту. Від Держкордону до станції Рава-Руська також наявна євроколія, яка з 2005 року не експлуатується, перебуває у незадовільному стані та потребує капіталовкладень. Для відновлення дільниці Рава-Руська – Держкордон необхідно виконати комплекс капітальних робіт.
Відновлення європейської колії на відрізку Держкордон (Гребенне) – Рава-Руська в межах Рава-Руської міської ТГ надалі дозволить продовжити реалізацію масштабного проєкту Євроколія Варшава-Львів» до станції «Брюховичі», який дасть можливість розвинути пасажирські перевезення, стане альтернативою іншим видам транспорту для перетину кордону та розвантажить пункти пропуску.