k2FtbBdWr1

В області триває робота з формування та розвитку у педагогів цифрових вмінь

У межах реалізації Програми розвитку освіти відбувається навчання педагогів, формування єдиного електронного середовища школи та оцінка готовності закладів освіти до цифрових трансформацій.

Торік 5% вчителів володіли платформами для дистанційного навчання. Аби збільшити цю цифру, навчати вчителів почали ще минулого року. Відповідно до пропозицій обласної державної адміністрації з державного бюджету цього року в освітній субвенції на Нову українську школу передбачили кошти для навчання вчителів.

«Торік ми  навчали по три вчителі з кожної школі. Цього року по 7-8 осіб. В такий спосіб до кінця цього року у кожній школі усі вчителі, які ведуть предмети ЗНО, мають володіти платформами для дистанційного навчання. Це суттєво покращує якісь освіти, коли школа змушена переходити на віддалене навчання. Ще один плюс цих платформ у тому, що школи зможуть їх застосовувати не лише під час карантину, а у зв’язку з природними чи погодними умовами. Окрім того, ми минулого року запустили такі платформи для навчання українців за кордоном», – розповів директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска.

Перш ніж розпочати реалізацію проєктів щодо освоєння дистанційних платформ, провели опитування та аналіз ситуації. Переважна більшість вчителів не навчались викладати уроки в змішаному та дистанційному форматі. Проблеми електронного навчання та розбудова дієвого електронного середовища розпочались лише разом із початком карантину і були зумовлені раптовою необхідністю.

«Швидка адаптація до нових умов була не завжди вдала. Значна частина керівників закладів освіти не до кінця усвідомлювали той обсяг змін, які потрібно зробити в короткі терміни. Ще одна проблема, на яку варто звернути увагу: ми залишаємось у пост радянському стані, де переважає споживацьке сприйняття потреб, коли хтось  повинен прийти, дати, навчити. Заклади освіти чекають, що це само собою станеться. Цим користуються багато структур, які намагаються на цьому заробити гроші», – пояснила директор Центру інноваційних освітніх технологій Навчально-наукового інституту права, психології та інноваційної освіти «Львівської політехніки» Маргарита Носкова.

Одним із найбільш потужних і амбітних проєктів є «Moоdle це про100». Проєкт реалізується для закладів середньої освіти і профтех закладів, розрахований на 5 років та є повністю безкоштовним. Перший етап проєкту, під час нього навчається 10 осіб від закладу, передбачає охопити таким навчанням понад тисячу осіб.

«Наступний етап, який охопить понад п’ять сотень педагогів, передбачає поглиблене вивчення платформи та її можливостей з урахуванням специфіки викладання дисципліни. Платформа зможе успішно замінити електронний журнал, бо він є там вбудований, щоденник, співпрацю з батьками. Вхід на платформу відбувається через одну кнопку, і можна буде об’єднати із сайтом закладу освіти, що суттєво оптимізує процес авторизації, вплине на захист персональних даних і захистить наші заклади в умовах високої кібернебезпеки», – зазначила Маргарита Носкова.

Зараз до проєкту долучились уже 87 шкіл, решта перебувають на стадії підписання договорів. Навчання організовують для вчителів різних шкіл – і для великих шкіл Львова, і для малокомплектних віддалених закладів області.

Ще один проєкт, який реалізовується відповідно до Програми розвитку освіти, стосується вдосконалення цифрових компетенцій педагогів, і орієнтований на ті заклади освіти, які  не долучились до Moоdle, але потребують підвищення кваліфікації в цьому напрямі.

Для них Центр інноваційних освітніх технологій запропонував понад 70 різноманітних курсів.

«Мета таких курсів підвищити здатність педагогів використовувати цифрові застосунки в навчальному процесі. До проєкту, що стартував із початком літа, залучено понад 140 закладів освіти. Відтак, понад півтисячі педагогів пройдуть навчання. Львівщина – одна із перших в цьому процесі. Ми також запустили конкурс для методичних розробок, якими будемо наповнювати платформу Moоdle. Сподіваємось із часом вдасться розгорнути її на всю область. Вчителі, які розроблять цей інтелектуальний продукт готові ділитись з іншими педагогами програмами, тому наша платформа обіцяє бути цікавою і дієвою», – наголосив Олег Паска.

Львівська область також стала однією із перших областей, які пілотували європейський інструмент SELFIE  для  визначення готовності закладу до цифрової трансформації. Це відбулось одночасно із більшістю європейських країн. Детальний аналіз результатів відбудеться у серпні. Представники проєкту відзначили високу активність Львівщини у цьому проєкті.

«Наша область єдина у світі провела онлайн хакатон, який був покликаний допомогти вчителям сформувати план дій для цифрового розвитку закладу. З вересня ми це поглибимо. Ті заклади, які на старті «заміряли» свою ситуацію, зможуть через пів року чи рік за результатами своєї діяльності побачити динаміку змін», – підсумувала Маргарита Носкова.

Проєкт невдовзі пошириться на всю державу, і досвід Львівської області будуть брати за основу та масштабувати в межах країни.