Напередодні, 10 червня, набув чинності Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі”. Відтак, запровадили електронні трудові книжки. Про це повідомили у Міністерстві соціальної політики.
З 2004 року призначення пенсійних виплат здійснювали за даними обліку трудової діяльності працівника у Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування. Згідно з законом, тепер відсутні відомості про трудову діяльність, які є в паперових трудових книжках та відсутні в електронному вигляді, будуть вносити до Держреєстру впродовж 5 років.
Тобто, у цей період будуть враховувати як паперову трудову книжку, так і електронну форму. Якщо у людини є трудовий стаж до 2004 року, внести цю інформацію в електронний реєстр можна самостійно або за допомогою роботодавця.
Наразі паперові трудові книжки використовують для обчислення спеціального стажу, для підтвердження стажу у відповідній сфері тощо. За допомогою електронної трудової книжки необхідну інформацію можна отримати на порталі Пенсійного фонду України.
Запровадження електронних трудових книжок допоможе усунути можливість втрати трудової книжки, пошкодження, помилки та внесення неперевірених відомостей до цього документа, а також спрощує доступ до інформації про трудовий або страховий стаж.
Переглянути наявну про себе інформацію можна на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Доступ роботодавців до електронних даних можливий лише у випадках, що передбачені законом.