У Львівському національному університеті імені Івана Франка відбувся Міжнародний освітній форум «Виклики для розвитку системи освіти, зумовлені Четвертою промисловою революцією та пандемією COVID-19», в межах якого упродовж двох днів про освіту та системні зміни говорили представники академічних середовищ, освітяни, експерти у сфері неформальної освіти та студенти.
Під час форуму директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска презентував учасникам досвід Львівської області у впровадженні дистанційного навчання через пандемію.
«Наш досвід віддаленого навчання почався із стрімким поширенням коронавірусної хвороби, і саме тоді ми виявили, що тільки 4% вчителів володіли платформами дистанційного навчання. Чи можливо організувати дистанційне навчання так, щоб воно за якістю переважало очне навчання? Так, це цілком можливо, але лише за умови досконалого володіння педагогами навиків ведення уроків у дистанційному форматі. Саме тому велика увага департаменту зосередження на тому, щоб навчити наших вчителів працювати із платформами для дистанційного навчання. Ті вчителів, які мають хороший рівень он-лайн навчання, будуть створювати конкуренції не лише окремим колегам, а й цілим закладам. Це може поламати традиційну систему освіти. Регіони, які швидше це зрозуміють, зможуть виграти найбільше», – акцентував Олег Паска.
Декан факультету міжнародних відносин Львівського університету Маркіян Мальський наголосив, що подібні форуми об’єднують науковців різних країн і дають поштовх до розвитку університетів.
«Ми живемо у період змін не лише освітнього процесу, але й самої ролі університетів у європейському соціальному просторі. Наукові установи окрім освітньої ролі також виконують національно-консолідуючу функцію, встановлюють важливі міжнародні взаємозв’язки, адже все частіше університети здійснюють те призначення, яке притаманне транснаціональним корпораціям», – зазначив Маркіян Мальський.
На Міжнародному освітньому форумі представлені принципи Програми «Еразмус+», яка реалізується у межах нової фінансової перспективи Європейського Союзу на 2021-2027 роки. Програмою форуму були передбачені семінари і дискусії в групах.
Учасники працювали за трьома напрямками: технологічний імпульс: цифрові трансформації в освіті з міжнародних відносин; роль неформальної освіти; компетенції майбутнього.
«Мені приємно, що львівський освітній простір активно і всебічно інтегрується у європейський. Я маю честь бути членом Програми «Еразмус+» і готовий долучатися до розвитку освітнього потенціалу ЛНУ ім. Івана Франка на різних рівнях організації відповідних наукових подій», – розповів генеральний директор Фонду розвитку системи освіти і Польського національного агентства Програми «Еразмус+» та Європейського корпусу солідарності Павел Пошитек.
Учасники наукового зібрання мали змогу відвідати виставку спільних наукових праць факультету міжнародних відносин ЛНУ ім. Івана Франка та Інституту політичних наук Вармінсько-Мазурського університету (Ольштин, Польща).
Міжнародний освітній форум покликаний стати платформою з обміну досвідом та дискусійним майданчиком для представників з різних секторів. Міжнародна освітня мобільність молоді є важливим інструментом розвитку потенціалу студентства, який повинен підтримуватись урядовими й неурядовими організаціями, навчальними закладами та бізнес-структурами. Якість формальної та неформальної освіти здійснює безпосередній вплив на компетентності молоді, необхідні їй для ефективної самореалізації.