Кожен період життя дитини має свої виклики, які виникають через психосоціальні конфлікти. Наприклад, на етапі дитинства діти стикаються з конфліктом довіри проти недовіри. Якщо дитина не отримує достатньої підтримки та позитивних взаємодій, вона може розвинути відчуття недовіри до світу навколо себе. Це, в свою чергу, може призвести до внутрішнього напруження та некоректного вираження агресивності.
Здоровий психосоціальний розвиток включає вирішення таких конфліктів у позитивний спосіб. Однак якщо ці конфлікти не вирішуються належним чином, дитина може розвинути негативні адаптації, такі як неадекватна агресивність.
Одна із причин дитячої агресивності – це негативний досвід взаємодії з батьками, це коли дитина, яка виростає в домашньому середовищі з насильницькими батьками або в сім’ї, де відсутня емоційна підтримка, може виростати зі збільшеною схильністю до агресивної поведінки.
Наприклад, якщо батьки використовують фізичне або вербальне насильство, як засіб виховання, дитина може виростати з переконанням, що агресивна поведінка є прийнятною та навіть ефективною.
З метою подолання дитячої агресивності необхідно знайти причину неадекватної поведінки у дитини, що могла спровокувати стрес, невміння виражати почуття, низька самооцінка або щось інше.
Моделювання правильної поведінки, також відіграє важливу роль, а саме:
– будьте прикладом для своєї дитини ( покажіть, як ви справляєтеся зі своїми власними емоціями в конструктивний спосіб;
– дозвольте дитині вільно висловлювати свої почуття, підтримуйте відкритий та відданий діалог;
– навчіть дитину використовувати альтернативні способи вираження емоцій;
– допоможіть дитині зрозуміти, як вона може виражати свої почуття без агресії.
Можливі варіанти причин включають словесне вираження почуттів, використання методів релаксації або мистецтва У деяких випадках може знадобитися допомога фахівця, такого як психолог чи педагог, який спеціалізується на роботі з агресивною поведінкою дітей.
Важливо пам’ятати, що кожна дитина особлива і що підхід до кожної ситуації може відрізнятися та є індивідуальним.