Молодих людей, які проживають за кордоном, залучили до творення та промоції образу України в їхніх середовищах.
Міжнародний інститут освіти, культури та зв’язків з діаспорою спільно з Українською школою в Об’єднаних Арабських Еміратах «Софія» організували Міжнародний конкурс проєктів «Бренд Україна: творимо разом» для учнів українських шкіл, членів українських молодіжних патріотичних громадських організацій на найкращі ідеї для формування й просування бренду України, покращення міжнародного іміджу України в країнах перебування українців.
«Приємно було бути долученим до такої події. Ми святкуємо цього року велику дату – 30 років Незалежності. Ті кілька мільйонів українців, які живуть за кордоном, мають непросту місію: показувати нашу державу у найкращому світлі. Для молодих людей, які зголосились до проекту, це був виклик. Кожен з них вніс свою частку в процес формування позитивного іміджу України», – наголосив голова Львівської ОДА Максим Козицький.
До участі у конкурсі зголосилась 21 команда з 11 країн світу, серед яких Німеччина, Сполучені Штати Америки, Португалія, Японія, Об’єднані Арабські Емірати, Велика Британія, Молдова, Угорщина, Канада, Бельгія, Кіпр.
«Ми живемо в світі, що переповнений інформацією. В цій інформаційній лавині пересічний користувач може вловити зовсім небагато правди про Україну. Важливо, щоб Україна мала свій бренд, не штучно вигаданий, а органічний, такий, що підкреслює риси і викликає зацікавлення. Величезну роль такий бренд відіграє в економічному розвитку, у залученні туристів, у напрацюванні контактів. І саме через контакти народжуються проекти, що сприяють розвитку країни. Дякую ініціаторам і організаторам за те, що конкурс відбувся», – акцентував під час нагородження директор департаменту освіти і науки львівської ОДА Олег Паска.
За словами очільника департаменту, для учасників конкурсу планують організувати лекції із брендування України від відомих фахівців, які уже читали свої лекції у Львівській Політехніці. Це дозволить удосконалити проекти, і дасть можливість учасникам створити один спільний проект.
«Конкурс «Бренд Україна» унікальний дарунок нашій державі, адже ми маємо чим здивувати світ. Знання про Україну, які в своїх середовищах отримали учасники, стануть для них орієнтирами на шляху відкриття України світові. Їхні роботи зіграють не останню роль зруйнуванні стереотипів про Україну. Особлива подяка журі, вибір у них був непростий. Такий проект дає можливість розказати про нас у світі. Це чудова ініціатива, нехай піднята планка у повсякденній діяльності на благо України також буде нашим брендом», – звернувся до учасників ректор університету «Львівська Політехніка» Юрій Бобало.
Мета конкурсу – залучити молодь та дітей з усього світу до творення та промоції образу України в їхніх середовищах, пошук ідей для дитячої та молодіжної культурної дипломатії України у світі.
«Сьогодні важлива подія, ми довго до неї йшли. Коли Українська школа в Об’єднаних Арабських Еміратах «Софія» запропонувала організувати такий конкурс спершу було страшно. Однак, коли його запустили нашому здивуванню не було меж: зголосилось багато команд. Учасники – молоді люди – по-своєму бачать Україну. Образ нашої держави і ті найважливіші точки, з якими можна йти в світ і говорити про Україну – це надзвичайно важливо. Дітям які працювали в командах велика вдячність. Дякую також голові ОДА за те, що він відразу відгукнувся на пропозицію підтримати конкурс», – наголосила директорка МІОКу Ірина Ключковська.
Перше місце у конкурсі здобула команда із Об’єднаних Арабських Еміратів зі своїм проектом зі створення літніх таборів.
«Відпочинок – це можливість отримати насолоду від їжі, побачити красоти України, поспілкуватись із ровесниками. Наш слоган «Україна багатогранна», її полюблять усі, її культура унікальна та різноманітна. Українці один із тих дивовижних народів, що легко знаходять спільну мову з різними представниками світу. А кожен іноземець знайде в Україні те, що відгукнеться в його душі», – розповіли у своїй презентації переможці конкурсу із ОАЕ.
Під час оцінювання проєктів члени журі враховували новизну та оригінальність ідей, візуальне оформлення матеріалів, практичну цінність рекомендацій та можливість практичної реалізації запропонованих ідей.
«Приємно, що ми не лише говоримо про бренд України, а й робимо його. Важливо у цьому проекті те, що попри проживання за межами України, ці діти хочуть залишатись українцями. Коли йдеться про престиж України, можна говорити про глибинні речі, культуру, історію, але ще й йдеться про ті речі, на які ми часто не звертаємо увагу: сервіс, вихованість, душевна теплота. Вони потрібні, щоб сформувати бренд нашої країни. Було незвично побачити концепцію конкурсу, і я дякую всім хто розуміє важливість таких речей. Тут нема переможців і переможених. Всі, хто взяв участь – уже здобули найвищий приз», – розповів член журі конкурсу, засновник та куратор арт-центру «Я Галерея» Павло Гудімов.
Команда із Великої Британії, що здобула друге місце, вирішила запустити веб-сторінку з англомовними рецептами українських страв в надії, що колись ці трави стануть частиною шкільного меню. За лого команда обрала символ «бурячка», як знаковий для української кухні овоч.
Третє місце посіла команда підлітків із Німеччини, що позиціонує нашу державу як технологічно розвинену країну, зі значним ІТ потенціалом. Команда створила слоган «Ukraine united» із логотипом, де мапа України асоціюється з чимось технічним.
Партнери конкурсу – Світова Федерація Українських Жіночих Організацій та Світова Координаційна Виховно-Освітня Рада Світового Конґресу Українців.