У Львівському історичному музеї презентували виставково-освітній проєкт „Historia magistra vitae est. Наша державність“. Проєкт зосереджується на вивченні традицій української державності впродовж IX-XXI ст. Провідною ідеєю є демонстрування основних форм української держави шляхом поєднання класичних музейних підходів (виставки) та едукаційних програм.
«Для дитячої аудиторії не так багато існує музейних проєктів. Тому для нашого колективу важливо було реалізувати цей повноцінний культурний продукт для шкільної молоді, не залежно від віку, оскільки тут зосереджені різні активності і цікаву інформацію може почерпнути кожен учень від 1-х і аж до 11-х класів. Проєкт «Наша державність» розповідає про історію України , але зосереджується він на історії українських держав, які існували в різні епохи: починаючи від Київської русі, і, закінчуючи сучасною Україною. Проєкт трискладовий: банерна виставка, експонати та інтерактивний елемент», – розподає заступник директора з розвитку Львівського історичного музею Юрій Сілецький.
У відкритті виставково-освітнього проєкту „Historia magistra vitae est. Наша державність“ взяла участь і директорка департаменту з питань культури, національностей та релігій облдержадміністрації Ірина Гаврилюк:
«Нам з вами дуже пощастило жити у місті Львові. Можемо пишатися тим, що саме тут відбулося і продовжує відбуватися багато знакових подій в історії нашої державності. Та лише пишатися не достатньо. Свою історію мусимо добре знати, щоб будувати майбутнє своєї країни і навчати наших дітей. Тому я щиро радію таким ініціативам, як цей виставково-освітній проєкт, завдяки якому кожен охочий може в інтерактивному форматі дізнаватися про основні етапи державотворення України. Дякую усім, хто доклався до його реалізації! Нехай вкладена праця та ентузіазм повернуться до вас сторицею!»
В основу концепції виставки покладена ідея поєднання викладу матеріалу за допомогою оригінальних музейних артефактів та використання сучасних технічних та художніх засобів. Невід’ємною складовою проєкту є пропонований відвідувачам едукаційний маршрут. В ході виконання завдань кожен із учасників зможе вивчити основні символи України – на інтерактивній мапі-пазлі та рухомому кросворді. А наприкінці отримати можливість самому “сформувати” державний бюджет та повною мірою осягнути необхідність демократичних виборів, як складової частини громадянського суспільства.
Метою проєкту є розробка та спроба впровадження нових підходів до вивчення історії України (зокрема української державності), які сприятимуть підвищенню рівня зацікавленості українською історією та формуватимуть громадянську свідомість серед дитячої та підліткової аудиторії.
Для досягнення поставленої мети команда проєкту вирішила наступні завдання: – музейними засобами продемонструвала тяглість українського державотворення впродовж 9-21 ст. та структуру українських державних формувань в різні епохи;
– створила едукаційний маршрут, який на основі здобутих знань, дасть можливість проаналізувати та самостійно обрати оптимальну модель держави та ролі громадянського суспільства у її творенні. Художнє оформлення проекту виконано дитячим художником у стилістиці, яка сприятиме доступному та ненав’язливому сприйнятті “дорослого” матеріалу.
На основі едукаційного маршруту відвідувачі зможуть в процесі гри закріпити теоретичний матеріал та на практиці спробувати побудувати свою модель держави. Цифрова версія проекту доступна на інтернет сторінці музею.
Проєкт реалізовуватиметься у 2 виставкових залах відділу “Музей історії України” Львівського історичного музею. Таким чином, він існуватиме як самостійно, так і у контексті постійної експозиції музею не порушуючи її концепцію.
Проєкт реалізовано за підтримки Українського культурного фонду.