2, 1 млн грн освітньої субвенції з державного бюджету планують скерувати на виплату заробітної плати вчителям навчально-реабілітаційних центрів та спецшкіл. Таке рішення прийняли сьогодні члени комісії Львівської облради з питань освіти, науки та інновацій.
«На сьогоднішній день дефіцит коштів на заробітну плату вчителям складає майже 15 млн грн. 2,1 млн грн, які зараз планують скерувати на виплату зарплат, надійшли до обласного бюджету ще на початку року, і спершу їх планували використати для створення інноваційних центрів профтехосвіти. Проте, маючи незакритий дефіцит по зарплаті, перш за все, ставимо собі за мету до кінця року забезпечити фінансовим ресурсом вчителів», – розповів профільний заступник голови Львівської облдержадміністрації Іван Собко.
«Таким чином на реалізацію обласної програми з розвитку освіти в цьому році передбачено 30, 3 млн грн. Проте, з впевненістю можемо сказати, що програма буде виконана на більше ніж 90%, тому що проведення частини основних заходів заплановано на листопад (зокрема, преміювання молодих спеціалістів та науковців)», – додав Іван Собко.
Також на засіданні комісії обговорили проєкт Бюджетного регламенту Львівської обласної ради – документу, який передбачає комунікацію та співпрацю Львівської облради та Львівської ОДА щодо використання коштів обласного бюджету. Проєкт подали до розгляду члени обласної комісії з питань бюджету. Комісія освіти документ не підтримала.
Як пояснив директор департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків, проєкт бюджетного регламенту в значній мірі дублює норми Бюджетного кодексу, постанов Кабміну, внутрішніх документів Держказначейства, Мінфінансів, та повноваження, які належить цим структурам.
«Згідно з відповідним наказом Міністерства фінансів «Про методичні рекомендації щодо затвердження бюджетного регламенту», бюджетний регламент рекомендують затверджувати місцевим державним адміністраціям та виконавчим органам місцевої ради, а не обласним радам. Окрім того, Львівською облдержадміністрацією затверджено бюджетний календар, на підставі якого здійснюється співпраця між ЛОР і ЛОДА, в разі необхідності в цей документ можна внести зміни», – зазначив Олег Демків.
«Обласна рада, як орган, якому властиві представницькі функції, не повинна присвоювати повноваження органу виконавчої влади, яким є обласна адміністрація. Використання державних субвенцій і коштів обласного бюджету покладається на обласну державну адміністрацію. У свою чергу обласна адміністрація завжди звітує перед облрадою за використання бюджетних коштів. Ми б не хотіли, щоб обласна рада приймала рішення, які суперечать Бюджетному кодексу і звужують можливості і повноваження адміністрації», – зазначив Іван Собко.